نیوز سیتی!
09 دی 1402 - 10:12

چراغ بیش از ۶۰۰ خودروی هنجارشکن خاموش شد

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: در راستای مقابله با خودروهای هنجارشکن و دارای نورهای زننده و آزاردهنده، مأموران پلیس‌راه این استان بیش از ۶۰۰ خودرو با این تخلفات را متوقف، اعمال قانون و توقیف کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، موسی بزرگی، رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: حسب دستور فرمانده انتظامی استان سمنان مبنی بر مقابله با خودروهای هنجارشکن به‌خصوص خودروهای دارای نورهای زننده و آزاردهنده، مأموران پلیس‌راه استان بیش از ۶۰۰ خودرو با این تخلفات را متوقف، اعمال قانون و توقیف کردند.

وی افزود: چراغ‌ها و لامپ‌های زنون بدون فیلتر محافظ و عدسی متمرکزکننده و نصب آن روی خودرو، نور به‌شدت قوی و آزاردهنده‌ای تولید می‌کنند و این نوع چراغ‌ها سبب نابینایی و آسیب چشم رانندگان مقابل خواهد شد و در شب سبب ایجاد تصادف می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان سمنان ادامه داد: مأموران پلیس راه استان سمنان در صورت مشاهده خودروهای دارای لامپ زنون، ضمن اعمال قانون بر اساس جدول جرائم، مدارک رانندگان را اخذ و آنان را ملزم می‌کنند، لامپ‌های غیرمجاز را تعویض کنند.

بزرگی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تنها در محور مواصلاتی تهران- سمنان- مشهد با بیش از ۶۰۰ راننده خودروی دارای لامپ زنون غیرمجاز برخورد قانونی شده و در صورت مشاهده یا تکرار این‌گونه موارد، برخوردها تشدید خواهد شد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1620251

مهمترین اخبار ایران و جهان: