نیوز سیتی!
08 دی 1402 - 17:07

گمراهان تاریخ امروز مدعی نجات زنان هستند

امام جمعه ماهدشت با بیان اینکه امروز زنان در غرب، خلا را تجربه می‌کنند، گفت: گمراهان تاریخ مدعی نجات زنان شدند، باید ادعا و شعارهای پوشالی این قشر تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهدشت، حجت الاسلام والمسلمین علی رادمرد، امام جمعه ماهدشت، امروز در خطبه‌های نماز جمعه، در خصوص جایگاه زن، گفت: احتیاج داریم که بیشتر راجع به چهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) که زن نمونه و بانوی بزرگ اسلام است بحث کنیم. امّا از دست‌های غرض‌ورز و آلوده که بگذریم بسیاری هم هستند که هنوز به‌درستی مطّلع نیستند که اسلام درباره زن چه شأن والایی را در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه باید اهمیت جایگاه زن را به جهانیان نشان بدهیم و فرهنگ مترقّی و پیشرفته اسلامی را در این زمینه تشویق کنیم، افزود: بهترین نمونه، ترسیم چهره زنان برجسته اسلام است.

وی ادامه داد: چون شخصیت و زندگی آنها خود نشان‌دهنده تفکّر اسلام درباره زن است و در رأس تمام زنان برجسته‌ی عالم در طول تاریخ، فاطمه‌ی زهرا (سلام الله علیها) دختر پیامبر است و لذا اگر ما بخواهیم در این باره کار و بحث کنیم، کار زیادی لازم است.

رادمرد با اشاره به اینکه امروز جامعه زن در جهان در خلأ به‌ سر می‌برد و دست او را گمراهان تاریخ گرفته‌اند، تصریح کرد: حرف‌های تمجیدآمیزی هم برای فریب زنان می‌زنند. امروز باید این خلأ را جبران کنیم، زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) نه‌تنها الگویی برای زنان مسلمان و انقلابی کشورمان است بلکه زندگی این بانوی معصوم می‌تواند الگویی برای تمامی زنان جهان باشد.

وی گفت: مردم دنیا باید پیام حضرت زهرا (سلام الله علیها) را بدانند و این انقلاب با برکت حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌تواند به دنیا صادر شود ، ما افتخار می‌کنیم که دنباله‌رو آن حضرت باشیم، افتخار می‌کنیم که فاطمه زهرا (سلام الله علیها) را اسوه و الگوی خود قرار بدهیم. 

رادمرد با اشاره به اینکه زن‌ها، دخترهای جوان و نسل انقلابی کوشش کنند خودشان را به آن ترسیمی که فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از زن مسلمان برای ما به‌وجود آورده هرچه ممکن است نزدیک‌تر کنند، بیان کرد: در دیدار رهبر معظم انقلاب با جمعی از زنان جامعه اسلامی به نحوی سیاست های کلان نظام اسلامی در حوزه زن بیان کردند که لازم است مراکز مرتبط از جمله حوزه های علمیه خواهران تلاش کنند تا سرفصل‌های بیان شده در این سخنرانی را مطالعه و مباحثه کنند و تبدیل به مباحث عمومی کنند و جهاد تبیین در میان زنان و دختران و بانوان راه بی‌اندازند.

وی ادامه داد: این یک ضرورت و اولویتی است که هیچگاه از ضرورت و اولویت خارج نمی‌شود، غرب را باید در برابر تفکرات بی ارزش خود در خصوص زن پاسخگو کرد و نسبت به گفتمان سازی او باید مقابله کرد و ما سرمایه‌های فراوانی در اختیار داریم که باید درست استفاده کنیم ، کم کاری های فراوانی در این خصوص شکل گرفته که نهادهای فرهنگی باید جبران کنند.

خطیب نماز جمعه ماهدشت اشاره‌ای به حماسه ۹ دی کرد و گفت: شنبه ۹ دی ماه گرامیداشت یوم اللهی است که مردم این سرزمین در آن روز حماسه بیاد ماندنی را خلق کردند و البته این خود نوعی از امداد های الهی بود ، روزی که فتنه گران کشور را به تعبیر رهبرمعظم انقلاب به لبه پرتگاه بردند ، خواستند در میدان دشمن بازی کنند و حاشیه ایجاد کنند و تا بحال موفق نشدند، بدعتی به نام ابطال انتخابات را پایه گذاری کردند. 

وی با اشاره به اینکه برای فهم حماسه ۹ دی باید ریشه‌ها و نتایج این حرکت عظیم و حیاتی را مورد بررسی و تحلیل قرار داد، افزود: واقعیت این است که ۹ دی، تقابل مردم با مردم نبود، بلکه تقابل ملت صاحب ایران اسلامی؛ و وفادار به قانون اساسی و آرمانهای امام راحل (قدّس سرّه) علیه مخالفان با این جریان الهی بود.

رادمرد با بیان اینکه ۹ دی روز خداست، یوم الله است، تصریح کرد: زیرا که خداوند در آن روز به خاطر محبتی که در دل مردم نسبت به امام حسین (علیه السلام) بود، قدرت‌نمایی کرد. ۹ دی، دشمنان را مأیوس از شکست دادن انقلاب کرد. 

وی با اشاره به اینکه برکت ۹ دی بود که بسیاری از معارف انقلاب بازخوانی و نسل سوّم و چهارم انقلاب با تاریخ انقلاب و گذشته‌ی برخی از افراد آشنا شد، ادامه داد: ۹ دی دوست را از دشمن جدا کرد و منافق را از مؤمن. چه بسیار پرده‌های نفاق که از افراد و احزاب برافتاد؛ و چه افراد و احزابی که عمارگونه در هشت ماه دفاع مقدس، در میدان جنگ نرم حضور مجاهدانه داشتند.

رادمرد افزود: ۹ دی یادآور مظلومانی است که در دوران فتنه در راه دفاع از انقلاب اسلامی به شهادت جانی و آبرویی رسیدند.

وی با اشاره به اینکه ۹ دی یک شاخص و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است، گفت: از این رو بعید نیست که دشمنانی داشته باشد. کسانی که تلاش در از یاد بردن آن دارند و کسانی که سعی بر منحرف کردن، حتی برخی فتنه را جور دیگر معنا کردند، به همین دلیل که باید نهم دی بماند و یادش گرامی داشته شود.

 این مقام مسوُول با بیان اینکه گرامیداشت ۹ دی نیز بیش از آنکه از جنس شعار باشد که شعار هم در جای خود لازم است، بیان کرد: باید از جنس شعور و تبیین و بصیرت‌افزایی باشد. همه باید در ۹ دی از فتنه و دشمنی دشمنان بگوییم و درس‌ها و عبرت‌های آن هشت ماه را مرور کنیم.

 وی با اشاره به اینکه قدردان مقام معظم رهبری باشیم که کشتی انقلاب را به ساحل امنیت رهنمون شد، افزود: توطئه‌های دشمن را بازگوییم و نقشه‌هایش را بر اساس تحلیل، پیش‌بینی کنیم همچنین باید روایت صحیح را ارائه کرد تا دشمنان و منافقان روایت پر از دروغ خودشان را مطرح نکنند. 

رادمرد با بیان اینکه در حال حاضر جریان ۹ دی را الان هم برخی خدشه میکنند، گفت: انگیس وار و مکارانه جهت آن مسئله را به سمت نگاه‌های سطحی می‌برند، ۹ دی ماه یک خط کش البته ممکن است که نه حتما عده غفلتا حرف‌هایی را می زنند که بخاطر کم کاری‌ها در زمینه تبیین این مسئله است که برنامه‌های خوبی در سطح مساجد برنامه ریزی شده که مردم عزیز ان شاءالله بهره مند خواهند شد. 

وی با اشاره به اینکه اگر جریان انقلاب نتواند روایت درستی ارائه دهد دیگران روایت مدنظر خودشان را ارائه خواهند داد، بیان کرد: الان مشاهد می‌کنید کسی که خودش از همین مسیر انتخابات آمده و ۸ سال با انصارش براساس تفکرات معلوم الحال که ثمره اش ۲۰۳۰ و برجام و ضررهای اقتصادی بخاطر ریل گذاری اشتباه و موارد بسیار دیگر بوده ، دارد حرف‌هایی را می‌زند که اصل جریان زیر سوال برود.

رادمرد اشاره‌ای به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند یکی از کارکردهای انتخابات این است که جلوی اینها را می‌گیرد و این هم با خواست مردم از طریق انتخابات رخ می‌دهد کرد و گفت: فلذا موضوع مهم است که مردم عزیز نسبت به مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح باید اهتمام جدی داشته باشند. 

وی افزود: شهدای دیماه ما جریان ساز هستند در جهت علمی و بصیرتی و جهاد و مقاومت مانند شهید عزیزمان کاظمی آشتیانی که یک دانشمند نستوه و شایسته ایران اسلامی بود.

وی اشاره‌ای به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند بایستی کاری کنیم که دانش‌آموز ما دارای هویت ملی بشود کرد و گفت: این چیزی است که امروز وجود ندارد شما بین بچه‌های مدرسه‌تان، مدارس‌تان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت می‌شناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد می‌شناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمی‌شناسیم؟

رادمرد با بیان اینکه شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی یکی دیگر از شخصیت‌های جریان ساز دی ماه است، ادامه داد: حرکت، اقدام، در میدان بودن او، در جایی که باید باشد، بود تبعیت محض او از ولایت‌، همین نکات بود که او را خاص کرده بود و اخلاص و معنویت او ، اگر برای جوانانمان دنبال الگو هستیم و آن هم الگویی که نائب الامام ، امام خامنه ای عزیز دلبسته آنها بود که در بیاناتشان می‌توان جستجو کرد همین سه شخصیت بزرگ هستند، که ما باید توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در روزهای اخیر یک اقدام تروریستی دیگر را رژیم منحوس صهیونیستی مرتکب شد، افزود: ترور سردار رشید اسلام سید رضی موسوی بود که این افراد گمنام و مخلص که البته در آسمان معروفند و در زمین گمنام ، بعد شهادتشان معرفی و مشخص می‌شود که چه کارهای بزرگی را انجام داده‌اند و واقعا ما امنیت مان را مدیون این سلحشوران هستیم.

این مقام مسوُول با بیان اینکه انتقام شهادت این دلیرمردان حداقل کاری است که باید انجام داد، گفت: ترور دانشمندان هسته‌ای، شهید فخری زاده، شهید سلیمانی. ابو مهدی و یارانشان و شهدای ترور سوریه مانند شهید سید رضی موسوی همه اش بدست اسراییل بوده، باید پاسخ بازدارنده باشد.

وی با طرح این سوال که برنامه اقدام جهادکشاورزی برای ماهدشت چیست؟ با این همه ظرفیت که وجود دارد بلحاظ زمین و آب تصفیه برای کشاورزی، برنامه امسال تان چه بود؟، افزود: سوالات دیگر که ما همین جا اعلام می‌کنیم، مصلی در اختیار شما ، بیایید در جمع کشاورزان ، تشریح کنید و برنامه‌ها را ارائه دهید و به مشکلات رسیدگی کنید.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1619907

مهمترین اخبار ایران و جهان: