نیوز سیتی!
11 بهمن 1402 - 14:10

گسترش آسیب‌های اجتماعی با ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه شهر اردبیل

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: حاشیه‌نشینی و گسترش بی‌رویه ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز و ناکارآمد، اصلی‌ترین بستر آسیب زا و عامل مهم تشکیل پرونده در محاکم قضایی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جهانگیر جوانمرد، ظهر امروز در سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان اردبیل با تشریح اهمیت مقابله با ساخت‌وسازهای ناکارآمد به ویژه در حاشیه شهر و نیز مدیریت وضع موجود در بحث بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته، حاشیه‌نشینی و گسترش بی‌رویه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و ناکارآمد، فرسوده و متراکم شهری عاملی مهم در وقوع بزه و آسیب‌های اجتماعی است که منجر به تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم قضایی استان شده است.

وی  در این جلسه با تشریح وظایف کارگروهای تشکیل شده در این رابطه، افزود: با توجه به مشخص شدن وظایف کارگروه مهم‌ترین اهداف ترسیمی این است که ضمن پیش‌بینی، پیشگیری و مقابله با ساخت‌و‌سازهای غیر مجاز، راهکارها و پیشنهادهای دقیق و صحیح برای تهیه الگوی مناسب شهری با اتخاذ تدابیر لازم در موضوعات مختلف شهری از جمله توجه به جمعیت و تراکم شهری، ترافیک، فضای سبز و سایر موارد اعمال شود.

در این‌ جلسه مدیران و مسؤولان حاضر، از اقدامات پیشگیرانه و قانونی دستگاه‌های متولی در خصوص سکونتگاه‌های غیرمجاز و بافت‌های فرسوده، گزارشی از  آخرین وضعیت شهر ارائه کردند.

پایان پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1655707

مهمترین اخبار ایران و جهان: