نیوز سیتی!
15 بهمن 1402 - 09:36

دوره مربیگری درجه ۳ شطرنج‌ کشور در فاروج برگزار شد

سرپرست هیأت‌ شطرنج خراسان شمالی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر دوره مربیگری درجه ۳ شطرنج‌ کشور در شهرستان فاروج برگزار شد.

غلامرضا امین زاده، سرپرست هیأت‌ شطرنج خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در فاروج اظهار کرد: دوره مربیگری درجه ۳ به‌صورت آنلاین از تاریخ ۹ لغایت ۱۳ بهمن‌ماه، به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار شد.

وی گفت: در این دوره ۳۰ نفر از علاقمندان از ۵ استان کرمان، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی حضور داشتند.

سرپرست هیأت‌ شطرنج خراسان شمالی افزود: دوره فوق ۴ روز به‌صورت مجازی و روز ۵ نیز به‌صورت حضوری برای رفع اشکال و آزمون حضوری در سطح شهرستان فاروج برگزار شد.

امین زاده هدف از برگزاری این دوره به منظور افزایش توانمندی علاقمندان به ورزش جذاب و پرطرفدار شطرنج و حرکت رو به جلو این رشته جذاب است.

وی بیان داشت: برای اولین بار هیأت شطرنج استان میزبان سه برنامه کشوری در ماه بهمن خواهد بود، و برگزاری دوره مربیگری درجه ۳ شطرنج کشور به همت هیأت‌ شطرنج‌ شهرستان فاروج، مساعدت هیأت شطرنج خراسان شمالی و با درخواست هیأت استان و موافقت سرپرست فدراسیون شطرنج کشور و دریافت مجوزهای مربوطه در شهرستان فاروج صورت پذیرفت.

امین زاده یادآور شد: دوره داوری درجه ۳ شطرنج کشور نیز پس از کسب موافقت و مجوزهای مربوطه از فدراسیون شطرنج کشور، به‌زودی در شهرستان فاروج برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: در۶ بهمن ماه نیز به همت باشگاه شطرنج فرزانه شهرستان شیروان و با مساعدت هیأت شطرنج استان، مسابقات شطرنج ریتد جام زمستانه با شرکت ۲۴۰ نفر از علاقمندان از ۷ استان کشور و کشور همسایه افغانستان، ۱۱ دور به روش سوئیسی با ۳۵۰ میلیون ریال جوایز برگزار و پس از معرفی نفرات برتر در مقاطع سنی مختلف از آن‌ها تجلیل صورت پذیرفت. 

سرپرست هیأت‌ شطرنج خراسان شمالی اظهار داشت: در راستای حمایت از ورزشکاران در این رشته ورزشی، از سوی هیأت شطرنج خراسان شمالی طی هفته جاری ۱۷۰ میلیون ریال لوازم مربوطه شطرنج از جمله؛ تابلوی آموزشی مغناطیسی، ساعت شطرنج، صفحه و مهره به شهرستان فاروج و ۱۳۰ میلیون ریال نیز برای هیأت شطرنج شهرستان بام و صفی آباد خریداری و مساعدت شده است.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1659751

مهمترین اخبار ایران و جهان: