نیوز سیتی!
26 دی 1402 - 16:36

سرعت خودروهای درون شهری در استان مرکزی بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: سرعت عامل مهم افزایش متوفیان عابر پیاده در تصادفات درون شهرهای اراک و ساوه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سیدعلی حسینی ظهر امروز  در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان مرکزی اظهار کرد: در تصادفات درون شهری۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم، مصدومین تصادف یک درصد افزایش، اعمال قانون ۱۱ درصد افزایش و در متوفیان تصادفات ۹ درصد کاهش داشته ایم. 

وی افزود: رتبه نهم استان در میزان تصادفات در بین شهرهای کشور علت اصلی تصادفات عابرین پیاده و سرعت است و متاسفانه سرعت خودروهای درون شهری در استان ما نسبت به متوسط کشور بالاتر است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی افزود: در این راستا ما دو شهر اراک و ساوه را مورد بررسی قرار دادیم، در ارا‌ک ۵۵ درصد متوفیان تصادفات درون شهری عابران پیاده بوده اند، به طوری که از ۴۴ نفر متوفی در این شهر ۲۴ نفر عابر پیاده بوده اند.

حسینی گفت: درکمربندی شمالی این شهر ۷ فوتی داشته ایم که ۶ نفرشان عابر پیاده بوده اند، همچنین در بلوارهای کشاورز، منابع طبیعی،  شریعتی، کربلا و خیابان طالقانی مواردی بوده که برای ایمن سازی شناسایی و به شهرداری اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر ساوه نیز تصادفات فوتی ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که به دلیل سرعت بالا بوده است. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی در خصوص عملکرد شهرداری ها در زمینه انتقال تصاویر پایش شهری بیان داشت: مقرر شده بود شهرداری های خمین، ساوه و محلات نسبت به تصاویر پایش شهری اقدام کنند، متاسفانه هیچ شهری اقدام نکرده اند تا به سرور مرکزی در استان برسد و سپس به تهران منتقل شود، این کار هزینه ای دارد که شهرداری ها باید به مخابرات پرداخت کنند تا این کار انجام شود.

حسینی همچنین در خصوص خرید تجهیزات چراغ راهنمایی هوشمند در شهرداری اراک اظهار کرد: خرید تجهیزات چراغ راهنمایی هوشمند در سطح شهر به شهرداری ابلاغ شده که تا کنون فقط در میدان ولی عصر نصب شده که چهارزمانه و نیمه هوشمند است و انتظار توقف طولانی شده، در حالی که باید سه زمانه باشد و لازم است این موارد مورد توجه باشد.
 

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1639995

مهمترین اخبار ایران و جهان: