نیوز سیتی!
23 دی 1402 - 16:48

تگزاس مانعی بزرگ بر سر اجرای سیاست‌های مرزی بایدن می‌شود

دولت بایدن از دادگاه عالی خواسته است تا به تگزاس بگوید، مانع از گشت زنی ماموران مرزی آمریکا در مرز مشترک میان مکزیک و آمریکا نشود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دادگستری آمریکا به دستور بایدن از دادگاه عالی آمریکا خواسته است تا به مقامات ایالت تگزاس دستور دهد تا اقدام جهت ممانعت از ورود نیروهای گشت مرزی از بخشی از مرز مشترک مکزیک و آمریکا را متوقف کند.

جایی که تعداد زیادی از مهاجران در ماه‌های اخیر از آنجا برای ورود به خاک آمریکا عبور کرده‌اند و رویارویی شدیدی بین «گرگ ابوت» فرماندار جمهوری‌خواه تگزاس و دولت بایدن بر سر اجرای قانون مهاجرت در این منطقه شکل گرفته است.  

درخواست مذکور پس از آن مطرح شد که تگزاس برای کنترل یک منطقه ۵۰ هکتاری در امتداد رودخانه ریوگراند در گذرگاه ایگل که هزاران مهاجر از طریق آن وارد مکزیک شده بودند، این منطقه را حصار کشی کرده و سیم خاردار زد. اقدامی که سال گذشته نیز با تنش‌های بسیاری بین بایدن و فرماندار تگزاس همراه شد و اکنون این منطقه مانع از دسترسی ماموران فدرال برای انجام وظایفشان شده است.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، در بخشی از این منطقه نیروهای مسلح گارد ملی تگزایس با وسایل نقلیه خود مانع از دسترسی ماموران گشت مرزی به رودخانه ریوگراند شده‌اند. گارد ملی تگزاس حتی برای دور نگه داشتن ماموران گشت مرزی از یک جاده در این منطقه از خودروهای هاموی نظامی استفاده کرده‌اند.

گرگ ابوت اظهارات وزارت دادگستری مبنی بر ایجاد ممانعت از ورود ماموران گشت مرزی به این منطقه را رد کرده و گفته است: تگزاس اختیار کنترل دسترسی مناطق خودش را دارد و این حق تگزاس است.

ایجاد محدودیت‌های شدید در این منطقه، تلاش‌های اجرایی دولت بایدن را با مشکل مواجه کرده است و سال‌هاست، این ایالت با دولت بر سر اختلافات حقوقی در این منطقه با یکدیگر درگیر هستند. با این حال، فرماندار تگزاس به صراحت از حق خود بر مناطق مربوط به این ایالت حمایت کرده و گفته است: تنها کاری که ما انجام نمی‌دهیم، این است که به افرادی که از مرز می‌آیند، تیراندازی نمی‌کنیم زیرا مسلما در صورت چنین اقدامی دولت بایدن ما را متهم به قتل می‌کند.

با این حال، وزیر روابط خارجی مکزیک اظهارات مطرح شده را محکوم کرده و می‌گوید چنین اظهاراتی می‌تواند منجر تشدید خشونت میان این ایالت با دولت بایدن بر سر سیاست‌های مرزی این کشور شود. موضوعی که طی ماه‌های اخیر به شدت مورد جمهوری‌خواهان قرار گرفته است و موجب شده است، تحت تاثیر این سیاست‌ها، انتقادات شدیدی علیه دولت بایدن مطرح کنند.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1636351

مهمترین اخبار ایران و جهان: