نیوز سیتی!
17 بهمن 1402 - 19:26

سال گذشته توانستیم از اغتشاشات و مشکلاتی که دشمن ایجاد کرده بود به آستانی عبور کنیم

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم گفت: سال گذشته یک نقطه خوب در شناسنامه حراست ثبت و ضبط شد چرا که توانستیم به آسان‌ترین روش از مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرده بود،گذر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان، افتتاحیه نشست سراسری مدیران حراست دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با حضور امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس مرکز حراست وزارت علوم و هیأت همراه، رئیس بسیج اساتید امروز در تالار امام رضا (ع)دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم در این نشست از تلاش‌های ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر و تلاش‌های وی جهت آماده سازی دانشگاه برای برگزاری اجلاس روسأی دانشگاه‌های کشور از حضور مجدد خود در دانشگاه سیستان و بلوچستان ابراز خرسندی کرد.

فامیل کریمی خطاب به مدیران حراست دانشگاه‌ها گفت: وقتی در مسئولیتی قرار می‌گیریم نمی‌توانیم بگوییم که خودمان هستیم و هدفمان باید رضایت خداوند باشد چون ما متعلق به مردم هستیم.

وی هدف از برگزاری این نشست در دانشگاه بزرگ سیستان و بلوچستان را، ظرفیت‌های بالای این استان و به ویژه دانشگاه سیستان و بلوچستان دانست.

مشاور وزیر و رئیس مرکز حراست وزارت علوم در ادامه یادآوری کرد: در نشست قبلی موضوع عبور از بحران و اغتشاشات را داشتیم که یک ویژگی خوب در شناسنامه حراست ثبت و ضبط شد چرا که توانستیم به آسان‌ترین روش از مشکلاتی که دشمن برای ما ایجاد کرده بود،گذر کنیم.

این مسئول ادامه داد: امروز باید علاوه بر ظرفیت سازی در بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها، سراغ حوزه فناوری و کارآفرینی برویم.

وی افزود: باید به وظیفه صیانت و حفاظت  که شاخصه اصلی حوزه حراست است  معنی و مفهوم ویژه ببخشیم. و طبق فرمایش و دستور مقام معظم رهبری وظیفه ماست که چون گذشته در مسئله انتخابات پر اهمیت اسفند ماه امسال، در چهارچوب وظیفه‌ای که برای ما تعیین شده با جدیت و همت بیشتری عمل کنیم.

غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان به تشریح تاریخچه مختصری از این دانشگاه سیستان و بلوچستان از زمان تاسیس  پرداخت و گفت: امروز دانشگاه سیستان و بلوچستان به اندازه کل آموزش عالی کشور در سال ۱۳۵۷ است.

آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه شهر زاهدان، جایگاه حراست را جایگاه صیانت، حفاظت و راهنمایی خوانده و گفت: انجام امور بر اساس رویه تعادل و به دور از افراط و تفریط، انجام کارها براساس عقل و تدبیر و رعایت عدل و انصاف همراه با اخلاق نیکو از نکات کلیدی بوده که رعایت آنها تاثیرگذاری کارها را بیشتر خواهد کرد.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به وسعت و پراکندگی استان و وجود مرزهای آبی و خاکی با کشورهای همسایه به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف از جمله معدن، کشاورزی و بنادر تاکید کرد و گفت ظرفیت‌های زیادی در استان برای توسعه وجود دارد که دانشگاه می‌تواند با پرورش و تربیت نیروهای خلاق و کارآفرین، باعث رشد و توسعه جامعه گردد.

وی افزود: مسئولیت سخت و مهمی بر عهده مدیران حراست دانشگاه است یکی از مهم‌ترین آنها حراست از فکر و اندیشه است.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1663195

مهمترین اخبار ایران و جهان: