نیوز سیتی!
18 بهمن 1402 - 14:41

۴۶ درصد از جامعه هدف عشایری و روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستد

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: ۴۶ درصد از عشایرن و روستاییان استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی مختص این قشر قرار دارند که تلاش می‌شود جمعیت این افراد بیشتر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس علوی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در حال حاضر جامعه هدف صندوق بیمه تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان اردبیل ۱۸۱ هزار نفر است که از این میزان ۴۶ درصد یعنی ۸۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه‌ای قرار دارند و از خدمات این صندوق بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: جامع هدف این صندوق در بازه سنی ۱۸ تا ۵۰ سال هستند و در سطوح ۱ تا ۸ می‌توانند بیمه پرداز شوند به طوری که سطح یک یه شکل سالانه ۷۵۰ هزار تومان و سطح ۸ سالانه ۳ میلیون ۶۰ هزار تومان پرداخت می‌کنند و پس از ۳۰ سال و یا تا ۶۵ سالگی به شرط پرداخت ۱۵ سال حق بیمه بازنشسته می‌شوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل عنوان کرد: هم اکنون در سطح استان اردبیل ۶ هزار و ۹۰ نفر مستمری دریافت می‌کنند که میزان این مسمتری حداکثر ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

علوی تصریح کرد: مطابق تلاش‌های صورت گرفته همه مستمری بگیران این صندوق از ابتدای سال جاری تحت پوشش بیمه تکمیلی درمانی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: همچنین برای مستمری بگیران وام قرض الحسنه ۱۵ میلیون تومانی بدون نیاز به ضامن و مراجعه به بانک تعلق می‌گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل، بیان کرد: مادران داری سه فرزند جمعیت هدف این صندوق تحت پوشش رایگان بیمه‌ای قرار می‌گیرند و به ازای هر فرزند بیشتر از ۲ تا ۳ سال سابقه اضافی در نظر گرفته می‌شود.

پایان‌پیام/۳۸۸۶/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664207

مهمترین اخبار ایران و جهان: