نیوز سیتی!
19 بهمن 1402 - 06:11

حمله موشکی و پهپادی روسیه به مناطق مختلف اوکراین

روسیه روز چهارشنبه با 44 موشک و 20 پهپاد مناطق مختلف اکراین از جمله زیر ساخت‌های این کشور را هدف قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روسیه روز چهارشنبه حمله گسترده دیگری را به اوکراین انجام داد و ۴۴ موشک و ۲۰ پهپاد را به شهرهای مختلف این کشور پرتاب کرد.

به گزارش وبگاه «صدای اوکراین» صدای انفجار و شلیک ضد هوایی در «کی‌یف»، «خارکف»، «میکولایف» شنیده شد.

اوکراین مدعی شده که شماری از این موشک‌ها و پهپادها را رهگیری کرده است. بنابر ادعای این کشور، در این حمله سنگین دستکم ۱۴ نفر زخمی و چهار نفر کشته شدند و برق بیش از ۲۰۰۰۰ مشترک به دلیل آسیب دیدن خطوط فشار قوی قطع شد.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که در از کی‌یف بازدید می کند، به دلیل حمله روسیه مجبور به پناه گرفتن شد و صبح را در پناهگاه در میان آژیرهای حمله هوایی آغاز کرد.

«والری زالوژنی»  فرمانده ارتش اوکراین گفت:«روسیه چندین حمله را با استفاده از پهپادهای تهاجمی و موشک‌های کروز و  بالستیک انجام داد.»

«ناتالیا هومنیوک» ازمقام‌های نظامی اوکراین گفت:«روسیه فعالیت خود را متوقف نمی‌کند. مناطق مجاور به ویژه تحت تاثیر بمباران منظم و استفاده از پهپادها قرار می‌گیرند. روسیه این مولفه را به شدت تقویت کرده است.»

پهپادهای روسی پدافند هوایی اوکراین را گیج کرده‌اند زیرا شناسایی آنها از موشک سخت‌تر است.

چندی قبل، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد پهپادهای روسی «لانست» به عنوان یکی از قوی‌ترین تسلیحات در زرادخانه روسیه به دنبال عبور از پدافند هوایی اوکراین هستند.

این پهپاد توسط شرکت روسی «زالاارو» تولید می‌شود. روسیه عمدتاً از پهپادهای لانست برای حمله به اهداف دور دست استفاده می‌کند به همین دلیل، استفاده از آن‌ها در عملیات شناسایی و حمله به توپخانه اوکراین به طور فزاینده‌ای افزایش پیدا کرده است.

هومنیوک گفت که روس‌ها از پهپادهایی با قابلیت پرتاب مهمات تکه تکه استفاده می‌کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1664951

مهمترین اخبار ایران و جهان: