نیوز سیتی!
19 اسفند 1402 - 16:26

سناریوی جدید ورزشگاه خانگی میلان و اینتر؛ سن‌سیرو بازسازی می‌شود؟

پیشنهاد جدید شهرداری میلان برای دو تیم سرشناس این شهر، ممکن است آنها را از فکر ساخت استادیوم‌های اختصاصی خارج کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حالی که به نظر می‌رسید دو باشگاه اینتر و میلان در آستانه زدن کلنگ ساخت استادیوم‌های اختصاصی‌شان قرار دارند، سناریویی جدید برای خانه‌دار شدن آنها مطرح شده است.

میلان و اینتر از سال‌ها قبل به دنبال راهی برای افرایش درآمدهای خود از محل برگزاری بازی‌های خانگی‌شان به واسطه بلیت‌فروشی و ارائه خدمات رفاهی به هواداران در حین برگزاری بازی‌ها بوده‌اند. گزینه اول آنها ساخت استادیومی جدید در محل خانه فعلی‌شان یعنی سن‌سیرو بود که شهرداری میلان آن را رد کرد، چرا که این سازه را یک اثر تاریخی دانست که نباید تخریب شود. به همین دلیل هر یک از دو باشگاه، تصمیم به احداث استادیوم‌هایی اختصاصی گرفتند و حتی خبرهایی مبنی بر اینکه آنها نسبت خرید زمین‌‌های مدنظرشان برای ساخت استادیوم اقدام کرده‌اند نیز منتشر شد. با این حال همیشه یک موضوع آنها را بابت ساخت استادیوم‌ جدید نگران می‌کرد؛ فاصله زیاد تا مرکز شهر و پایین آمدن درصد حضور تماشاگران. شاید به همین دلیل بود که پیشنهاد جدید شهرداری میلان، آنها را وسوسه کرد تا دوباره پای میز مذاکره بنشینند.

به گزارش نشریه گاتزتا دلواسپورت؛ به تازگی جلسه‌ای میان نمایندگان باشگاه‌های میلان، اینتر، شهرداری میلان و شرکت عمرانی «WeBuild» برگزار شده که در آن شهرداری میلان به نراتزوری و روسونری پیشنهاد داده که در ازای سرمایه‌گذاری برای نوسازی ورزشگاه سن‌سیرو، بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از میزبانی بازی‌ها به خود باشگاه‌ها برسد. هزینه‌ برآورد شده برای مرمت ورزشگاه سن‌سیرو بالغ بر 300 میلیون یورو بوده است و گویا در حال حاضر هنوز هیچ‌یک از دو باشگاه برای پرداخت آن ترغیب نشده‌اند، چرا که آن را نزدیک به رقمی می‌دانند که می‌توانند صرف احداث استادیوم جدید کنند.

هنوز جزئیات دقیق و بیشتری از این جلسه که به درخواست جوزپه سالا، شهردار میلان برگزار شد؛ به بیرون درز پیدا نکرده اما ظاهراً نمایندگان دو باشگاه مستقیماً درخواست‌ها و شروط خود برای موافقت با سرمایه‌‌گذاری در نوسازی سن‌سیرو را به سالا اعلام کرده‌اند. همچنین جلسه برگزار شده دو نکته کلیدی داشته که اولی مربوط به شرکت WeBuild به عنوان پیمانکار اجرای پروژه بوده که قرار شده طرح پیشنهادی‌اش برای نوسازی سن‌سیرو را به دو باشگاه ارائه کند و دومی درخواست‌های دو باشگاه شامل مدرنیزه شدن امکانات ورزشی، امکان ادامه برگزاری بازی روی زمین چمن سن‌سیرو حین اجرای پروژه نوسازی ورزشگاه و به تبع آن حفظ درآمدهای حاصل از بلیت‌فروشی و در نهایت برخورداری از سهمیه بیشتر در قسمت جایگاه ویژه (VIP) ورزشگاه می‌شود.

قرار است ظرف سه ماه دیگر جلسه دیگری میان باشگاه‌های میلان، اینتر، شهرداری میلان و شرکت WeBuild  برگزار شود که در آن شرکت پیمانکار طرح‌های پیشنهادی‌اش برای اجرای پروژه نوسازی سن‌سیرو را به سه طرف دیگر ارائه کند. در صورتی که پیشنهاد این شرکت نظر طرفین مقابل به خصوص نمایندگان میلان و اینتر را جلب کند، سن‌سیرو از تبدیل شدن به صرفاً موزه‌ای متروکه از روزهای افتخارآفرینی نراتزوری و روسونری نجات خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1684251

مهمترین اخبار ایران و جهان: