نیوز سیتی!
18 دی 1402 - 10:44

اجرای دو طرح بزرگ اقتصادی در گناوه

فرماندار شهرستان گناوه از اجرای دو طرح بزرگ اقتصادی با سرمایه‌گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، محمدتقی صفری فرماندار شهرستان گناوه در این رابطه، اظهار داشت: طرح‌های دریامحور در اولویت شهرستان گناوه و تکمیل آنها در دستور کار قرار دارد.

وی از فعال شدن سایت پرورش میگوی رودشور شمالی خبر داد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری حدود هزارمیلیارد تومان اجرایی و عملیاتی شده است.

صفری با بیان اینکه طرح پرورش میگوی رودشور دارای ۵۳ حوضچه پرورش میگو است، گفت: هر حوضچه بیش از ۵۰ هکتار در حال اجرا است که بخشی از آن سال گذشته به بهره‌برداری رسید و تعداد دیگری نیز امسال فعال می‌شوند.

وی از ایجاد سردخانه صنعتی نگهداری ماهی و میگو در گناوه خبر داد و افزود: این طرح با سرمایه‌گذاری حدود ۲۵۵ میلیارد تومان با اهتمام بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی شده است.

صفری گفت: ساماندهی اسکله و طرح توسعه بندر گناوه نیز از دیگر طرح‌های مهم دریامحور است که با جدیت اجرایی شده است.

وی افزود: اکنون ۵۱۶ شناور تجاری در بندر گناوه فعال است و به سفر تجاری مشغول‌اند که نقش مهمی در بازار بزرگ‌گناوه ایفا می‌کنند.

صفری گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه بندر گناوه پیش‌بینی شده و اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به بیش از ۱۹ درصد رسیده است.

وی افزود: طرح تولید نوشیدنی‌های انرژی‌زا با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار و کارخانه تولید فندک با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هم از طرح‌های مهم اقتصادی در شهرک صنعتی بندر ریگ در حال اجرا است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1630495

مهمترین اخبار ایران و جهان: