نیوز سیتی!
19 دی 1402 - 09:31

اختصاص زمین رایگان به ۱۵۰ خانواده صاحب ۳ فرزند در مریانج

امام جمعه مریانج با بیان اینکه یکی از طرح‌های جوانی جمعیت مربوط به اهدای زمین رایگان به خانواده‌های صاحب سه فرزند و بیشتر است، گفت: بر اساس این طرح ۱۵۰ خانواده دارای شرایط در شهر و روستاهای مریانج زمین رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری صبح امروز در جمع فعالان حوزه جمعیت در دفتر امام جمعه با اشاره به استقبال از کتاب "بی‌بچه" در اروپا اظهار کرد: در این کتاب عنوان شده برای نابودی خانواده در ایران باید مادر خانواده را هدف قرار داد چراکه مادر در این کشور همه کاره خانواده است.

وی با بیان اینکه تعبیر کتاب این است که باید مادران را به سمت‌ بی‌بندوباری و تباهی برد تصریح کرد: در جایی از آن نیز آمده، باید کاری کنیم‌ مادران از مادر بودن خود  احساس حقارت کنند و فرزندآوری را کنار بگذارند.

امام جمعه مریانج با تاکید بر اینکه باید روی نقش مادری کار کنیم و نگاه‌ها را تغییر دهیم عنوان کرد: اگر قرار است در جامعه برای ترغیب به فرزندآوری کاری کنیم باید به جایی برسیم‌ تا مادر احساس هویت و شخصیت کند.

وی با اشاره به تبیین اهمیت خانواده و نقش مادری در خطبه‌های نماز جمعه گفت: دو کتاب با عنوان "مثبت ۳" و "کتاب بابا و مامان من هیولا نیستم" از کتاب‌های پرمحتوا و جذابی است که در حوزه فرزندآوری نگاشته شده است‌.

مظاهری با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم‌ مسابقه کتابخوانی از این دو کتاب برگزار شود در ادامه سخنانش از رشد جمعیت در مریانج خبر داد و گفت: جمعیت این شهر از ۹ هزار به ۱۴ هزار نفر افزایش یافته است.

وی از اهدای زمین رایگان به خانواده هایی که فرزند سوم یا بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده است خبر داد و تصریح کرد: ۱۵۰ خانواده در مریانج مشمول این طرح هستند.

امام جمعه مریانج خطاب به مادران گفت: در کنار فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید نقش مادری را خوب ببینید و به دیگران تجربیات مفید و مثبت خود را از چندفرزندی بگویید.

وی با تاکید بر اینکه هرچه جمعیت خانواده بیشتر باشد شادابی و نشاط هم در آن افزایش می‌یابد، اظهار کرد: هر کدام از شما به عنوان یک سفیر بر روی نقش مادری کار کنید و تجربیات خوب و مثبت خود را به دیگران انتقال دهید.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1631551

مهمترین اخبار ایران و جهان: