نیوز سیتی!
16 بهمن 1402 - 10:45

به‌کارگیری شناورها در سفر‌های دریایی شمال

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با بیان اینکه بعد از انقلاب بیشترین اقدامات در بخش دریا صورت گرفت،گفت: قرار است برای نخستین بار در دریای خزر، شناورهای استاندارد برای سفر‌های دریایی به کار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سعید کیاکجوری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران طی گفت‌وگویی با حضور در ستاد اطلاع‌رسانی گرامیداشت دهه فجر مازندران اظهار کرد: در دولت سیزدهم تخلیه و بارگیری انواع کالاها در بنادر نوشهر و فریدونکنار به میزان ۲ میلیون و ۴۹۳ هزار تن بوده است.

وی افزود: ۹۱۵ هزار تن در بندر نوشهر و ۳۱۰ هزار تن در بندر فریدونکنار تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به افزایش ۶۶ درصدی تعداد کشتی‌ها، اضافه کرد: ۳۹۷ فروند کشتی وارد این دو بندر شد درحالی‌که سال گذشته ۲۳۹ فروند کشتی وارد استان شده است.

کیاکجوری با بیان اینکه بعد از انقلاب بیشترین اقدامات در بخش دریا صورت گرفت، افزود: می‌توانیم برای اولین بار در دریای خزر، شناورهای استاندارد سفر‌های دریایی را به کار گیریم.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب در مازندران فقط بندر نوشهر را داشتیم، با توجه به اینکه سازه‌های دریایی سازه‌های بسیار گران‌قیمت و پرهزینه هستند، بندر امیرآباد بزرگ‌ترین بندر ایرانی دریای خزر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اعلام اینکه بندر فریدونکنار بعد از انقلاب به بهره‌برداری رسید، افزود: قبل از انقلاب سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی را نداشتیم و سرمایه گذاری‌هایی که اکنون در بنادر انجام شده ، بخش اعظمی از توان انبارش بنادر را بخش خصوصی احیا و اجرا کرده است.

کیاکجوری تصریح کرد: تبدیل بندر نوشهر به منطقه ویژه اقتصادی، احداث سیلوی غلات در بخش خصوصی، افزایش مساحت بندر نوشهر از ۱۷ هکتار به ۴۵ هکتار، ایجاد ۲ پست اسکله در بندر ترکمن، احداث پروژه راه دسترسی در بندر نوشهر، ایجاد تجهیزات لایروبی در دریای خزر، ارتقاء بندر نوشهر، احداث ترمینال مسافری، تجهیز بنادر خزر به شناورها و به‌روز شدن تجهیزات بنادر دریای خزر از دیگر اقدامات صورت گرفته است‌‌.

وی با اشاره به افتتاح ساختمان مرجع دریایی فریدونکنار و پروژه تفکیک آب‌رسانی و آتش‌نشانی بندر نوشهر، افزود: پروژه تامین برق ساحلی تجهیزات خشکی و کشتی‌های پهلو گرفته در نوشهر نیز در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه پروژه راه‌های دسترسی اختصاصی بندر نوشهر به کمربندی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان با ۸۱ درصد پیشرفت انجام شد، گفت: احداث ساختمان مرجع دریایی بندر فریدونکنار با اعتبار اولیه ۵۶ میلیارد تومان انجام شد که پیشرفت ۱۰۰ درصد داشته است.

کیاکجوری به کمبود تجهیزات در بنادر اشاره کرد و گفت: توانستیم با استفاده از ظرفیت‌هایی که در کشور وجود داشت، این تجهیزات بلااستفاده را به‌صورت کامل بازسازی کنیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1661151

مهمترین اخبار ایران و جهان: