نیوز سیتی!
10 دی 1402 - 14:41

دریافت لقب هنرمند ممتاز از فدراسیون جهانی عکاسی توسط عکاس آباده‌ای

در سال 2023 پس از بررسی‌ از سوی فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی، یازده عکاس از ایران موفق به اخذ لقب هنری شدند که در این بین امیرحسین هنرور عکاس اهل شهرستان آباده برای دومین بار موفق به اخذ درجه هنری و لقب هنرمند ممتاز عکاسی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی یا فیاپ مجموعه فدراسیون‌های عکاسی ملی در کشورهای مختلف را شامل شده و در حال حاضر ۹۰ی کشور در آن عضو هستند.

فیاپ تنها موسسه بین‌المللی در زمینه هنر عکاسی هست که از طرف یونسکو به رسمیت شناخته شده است و در پنج قاره نمایشگاه و جشنواره به صورت رایگان و غیره رایگان برگزار میکند و در زمینه صلح عمومی و ارتقا هنر عکاسی از سال 1947 تا کنون فعالیت دارد.


تصاویر برتر امیر حسین هنرور

فدراسیون سالانه به عکاسانی که در سطح جهان درخشش داشتند و جوایز متعدد کسب کردند لقب و درجه هنری اعطا می‌نمایند.

در سال 2023 نیز پس از بررسی‌های متعدد یازده عکاس از ایران موفق به اخذ لقب هنری شده که در این بین امیرحسین هنرور عکاس اهل استان فارس برای دومین بار موفق به اخذ درجه هنری و لقب هنرمند ممتاز عکاسی گردید.

این عکاس صاحب نام در گفتگو با خبرگزاری فارس در آباده به معرفی خود پرداخت و گفت: امیرحسین هنرور متولد 1362 هستم و دارای تحصیلات کارشناس ارشد حقوق، مدرس دانشگاه و رئیس دبیرخانه شهر جهانی منبت بوده که از سال 1394 از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای و انجمن سینمای جوان به آموختن فنون عکاسی پرداختم.


اثر برگزیده امیر حسین هنرور

هنرور ادامه داد: به صورت آموزش‌های آزاد نزد اساتیدی چون داریوش محمدخانی، کیارنگ اعلایی، غلامرضا مسعودی کسب تجربه نمودم.

وی گفت: در مدت کوتاهی پس از دریافت مجوز استودیو هنری در طول این مدت به عضویت فدراسیون جهانی عکاسی، انجمن عکاسان آمریکا و انجمن عکاسان بنگلادش درامدم و در بیش از سی نمایشگاه داخلی و خارجی در کشورهای چین، کانادا، ارمنستان، ترکیه و ... شرکت داشته‌ام.

این عکاس اهل شهرستان آباده در خصوص موفقیت‌های قبلی خود نیز گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ عکس پذیرفته شده در ۳۰ جشنواره مختلف از جمله روسیه و آمریکا ،فندلاند، چین و ... داشته‌ام،م از جمله مهمترین جوایز دریافتی می‌توان به مدال طلای انجمن عکاسان انگلستان، مدال طلای فیاپ، مدال طلای انجمن عکاسان آمریکا، روبان افتخار و تقدیرنامه‌های متعدد اشاره داشت.

وی ادامه داد: در سال 2020 میلادی اولین لقب هنرمند فدارسیون جهانی به من اعطا شد و در سال میلادی 2023 با اخذ درجه هنری ممتاز آثارم به موزه لوزان سوییس جهت نگهداری ارسال شد.

هنرور در خصوص سبک عکاسی خود نیز گفت: بیشتر در سبک عکاسی مشاغل، پرتره و مستند اجتماعی به تولید اثر می پردازم و برخی از عکس‌های برتر بنده در مجلات بین المللی و رسانه‌ها به چاپ و نمایش گذاشته شده است.

وی در پایان گفت: من پس از گذراندن دوره‌های ویژه داوری نزد رئیس و معاون فدراسیون جهانی هنر عکاسی، حال از برترین اهدافم مستند سازی و عکاسی و تولید بزرگ‌ترین آرشیو آثار منبت شهر آباده می باشد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1621907

مهمترین اخبار ایران و جهان: