نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 13:20

تقویت طرح دانش‌آموزی «میدان ۱۴ صفر ۲» با اتکا به ظرفیت‌های دانش آموزی

استاندار خراسان رضوی خطاب به قرارگاه‌های دانش‌آموزی طرح میدان چهارده صفر دو گفت: این یک حرکت دانش آموزی است که توسط نوجوانان و جوانان با اهداف خوبی صورت گرفته است، باید سعی کنید وابستگی خود را نسبت به دستگاه‌های دولتی کم و با اتکا به ظرفیت جریان مردمی خود را تقویت کنید.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، یعقوبعلی نظری امروز در نشست با قرارگاه‌های دانش‌آموزی طرح چهارده صفر دو اظهار کرد: از نظر بنده این شروع کار است و نباید انحصار در بازه‌های زمانی همچون انتخابات داشته باشیم، با این حال حضور دانش‌آموزان در این عرصه ضروری بوده اما نکته حائز اهمیت تداوم آن است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آغاز فعالیت قرارگاه‌های دانش‌آموزی طرح میدان چهارده صفر دو ادامه داد: باید آغاز این فعالیت را به فال نیک گرفت و اطمینان دارم کار شما از لحاظ اثرگذاری و کیفیت در اجرای طرح برکت خواهد داشت. ما منتظر هستیم تا این کار توسط دانش‌آموزان گسترش کمی و کیفی پیدا کند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ این راهبرد خاطرنشان کرد: این یک حرکت مردمی و خود جوش است که توسط نوجوانان و جوانان با اهداف مشخص صورت گرفته است، باید سعی کنید وابستگی خود را نسبت به دستگاه‌های دولتی کم و ابعاد مردمی آن را تقویت کنید.

نظری تاکید کرد: جوانان ما در زمان جنگ کار آزموده نبودند و برحسب ضرورت در میدان جنگ حاضر شدند، ما هم چاره ای نداریم، باید همانند زمان جنگ مشکلات را رفع کنیم و راهبردی برای عبور از مسیر ترسیم کنیم. بر این اساس جوانان ما در حین مبارزه، آموزش هم باید ببینند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به دانش‌آموزان ادامه داد: یکی از برنامه‌های شما بعد از انتخابات، حضور دوره‌ای به منظور کمک به دستگاه‌هاست و ما به عنوان دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی زمینه را جهت فعالیت شما فراهم می‌کنیم. در این راستا هدف نهایی شما، پرورش استعداد‌ها است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: انتخابات اولین تجربه و کار گروهی شما است و ما معتقدیم همه دانش‌آموزان می‌توانند در رویه انتخابات اثر گذار باشند و ایفای نقش کنند. باید گفت؛ دانش‌آموزان فعالیت‌های خاص و عام دارند که فعالیت خاص شامل مدرسه می‌شود اما فعالیت عام اثر گذاری شما نوجوان در بستر خانواده و بستگان است.

نظری افزود: یکی از مشکلات مدیریتی این است که موانع را می‌بینند اما حرکتی نمی‌کنند. شما باید همواره به پیش بروید. ما معتقد به جنبش‌ها و فعالیت‌های نسل جوان هستیم و لذا با حضور و ایفای نقش، شما هم پرورش پیدا می‌کنید.

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: این طرح موجی است که از روی اخلاص و صداقت جوانان صورت گرفته است و باید از اینگونه حرکات حمایت شود.

محسن نصرپور در خصوص پوشش خبری و بازتاب رسانه‌ای طرح میدان چهارده صفر دو گفت: بازتاب رسانه‌ای این طرح برای اولین بار در اعتکاف رسانه‌ای ۵ مسجد منتشر شد و همچنین اخبار آن به شکل زنده در مسجد امام خمینی(ره) منتشر گردید.

وی ادامه داد: طرح میدان چهارده صفر دو به مدیرکل‌ شبکه‌های سراسری و مدیرکل‌ استان‌ها معرفی و مورد استقبال واقع شده است. همچنین مذاکراتی صورت گرفته است که مسئولین قرارگاه واحد خواهران و برادران طرح میدان چهارده صفر دو در برنامه صبح به خیر ایران شبکه سه حضور پیدا کنند.

نصرپور در پایان عنوان کرد: امید است طرح میدان چهارده صفر دو ادامه یابد تا نسل جوانی که وارد دانشگاه می‌شوند انقلابی و مسئولیت‌پذیر بار بیایند و بدین ترتیب آینده مدیریتی کشور را به دست گیرند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654395