نیوز سیتی!
10 بهمن 1402 - 14:15

آغاز طرح یکپارچگی اراضی کرمان با معرفی ۱۶ پایلوت

مدیر سازمان امور اراضی کرمان یکپارچگی اراضی را یکی از رسالت‌های مهم سازمان امور اراضی کرمان دانست و گفت: برای یکپارچگی اقدام کرده و در مرحله اول با معرفی۱۶ پایلوت در استان کار را کلید زده‌ایم.

محسن نورزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان، «حفظ کاربری، یکپارچگی، ساماندهی، تثبیت مالکیت و توسعه اراضی» را از مهمترین وظایف امور اراضی کشور خواند و اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین موضوعات، حفظ کاربری بود که باید به دلیل امنیت غذایی پایدار از آن صیانت کنیم، چراکه هر هکتار تخریب، امنیت غذایی ۲۰ نفر را به خطر می‌اندازد.

مدیر سازمان امور اراضی کرمان خشکسالی‌های متعدد را از دلایل کاهش بهره‌وری خواند و بیان داشت: کمیسیون تبصره یک ماده یک استان کرمان در جهت تبدیل این اراضی کم‌بازده اقدام به صدور ۸۰ فقره مجوز تغییر کاربری کرده است.

وی یکپارچگی اراضی را یکی از رسالت‌های مهم سازمان امور اراضی کرمان دانست و تاکید کرد: رشد تولید نیز به همین اندازه برای ما دارای اهمیت است، لذا برای یکپارچگی اقدام کرده و در مرحله اول با معرفی۱۶ پایلوت در استان کار را کلید زده‌ایم.

نورزاده با تاکید بر اینکه رفع تداخلات پیش نیاز صدور اسناد کشاورزی است، از ورود کمیسیون رفع تداخلات شمال استان کرمان به مساحتی بالغ بر ۱۰۸ هزار و ۴۵۹ هکتار در قالب ۱۰۷۸ پلاک خبر داد و گفت: با رفع تداخل این میزان، از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون رشد ۱۷ برابری نسبت به سال گذشته را تجربه کرده‌ایم.

مدیر سازمان امور اراضی کرمان عنوان کرد: در حوزه واگذاری اراضی ملی و دولتی برای طرح‌های کشاورزی و غیرکشاورزی نیز از ابتدای امسال برای تولیدات بخش کشاورزی ۴۴ طرح در کمیسیون ماده۲ واگذار شده و در حوزه طرح‌های غیرکشاورزی ماده ۲۱ هم ۴۰ طرح صورت پذیرفته است.

وی توسعه گردشگری و صنعتی شدن استان را در کنار امنیت غذایی برای مجموعه تحت مدیریت خود دارای اهمیت خواند و ابراز کرد: برای رسیدن به این مهم برنامه‌های ویژه‌ای در دست اقدام داریم و در حال آماده‌سازی بستر مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف هستیم.

نورزاده مجوز قانونی برای هرگونه تغییر کاربری در اراضی یا فعالیت‌های تولیدی را لازم برشمرد و خاطرنشان کرد: همه کسانی که قصد دارند کار تولیدی یا هرگونه ساخت‌وساز را انجام دهند باید قبل از هرگونه اقدامی به مدیریت‌های جهاد شهرستان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: اکنون پیش از ۱۱۸ رأی قطعی ساخت‌وساز غیرمجاز داریم که اینها خودشان برای تخریب مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند، طی ۱۰ ماه گذشته تعداد ۴۵۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده که ما نیز ناچاریم برابر قانون درجهت منافع عمومی و حفاظت از این اراضی که متعلق به نسل‌های آینده است با این افراد برخورد کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1654451

مهمترین اخبار ایران و جهان: