نیوز سیتی!
21 بهمن 1402 - 14:54

کرملین: آمریکا تمایلی به مذاکره با روسیه ندارد/ اهمیت مصاحبه پوتین

دبیر مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه در جمع خبرنگاران، با اشاره به عدم تمایل مقامات واشنگتن برای مذاکره با مسکو، یادآور شد: نکته مهم در مصاحبه با کارلسون این است که سخنان ولادیمیر پوتین به گوش مردم در کشورهای غربی رسانده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که مقامات مسکو هنوز هیچ تمایل یا اراده سیاسی از سوی ایالات متحده برای مذاکره با روسیه را مشاهده نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مصاحبه با تاکر کارلسون، روزنامه نگار آمریکایی به منظور انتقال دیدگاه طرف روسی به مقامات آمریکایی نیست، گفت: «آنها [مقامات ایالات متحده] به خوبی می‌دانند که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین چگونه با مسائل مختلف برخورد می‌ کند و چه طرز فکری دارد. موضوع بر سر دانستن نیست، بلکه مسئله خواستن است - تمایل برای انجام کاری برای قرار گرفتن در مسیر مذاکره. البته ما هنوز چنین تمایل و اراده سیاسی لازم برای انجام مذاکرات را [در ایالات متحده] مشاهده نکرده‌ایم.»

پسکوف همچنین یادآور شد که مقامات واشنگتن به خوبی از مواضع روسیه آگاه هستند، آنها به خوبی تمام پیام‌های اصلی مورد نظر پوتین را دریافت کرده و می‌دانند.

به عقیده سخنگوی کرملین، نکته اصلی در مصاحبه با کارلسون این است که سخنان ولادیمیر پوتین در غرب، جایی که بزرگترین رسانه‌ها متعلق به آنگلوساکسون‌ها هستند، شنیده خواهد شد.

وی با اشاره به سخنان پوتین در این باره که برنده شدن در جنگ تبلیغاتی با آمریکا برای روسیه بسیار دشوار است، زیرا رسانه‌های جهان تحت کنترل این کشور قرار دارد، افزود: «زیرا آنگلوساکسون‌ها به نوعی مالک تمامی بزرگ‌ترین پخش‌کنندگان،  تمامی روزنامه‌های بزرگ و رسانه های اصلی در جهان هستند. و در این رابطه، نکته اصلی در انجام این مصاحبه این است که به مردم کشورهای غربی فرصت داده شود تا با جهان بینی ما آشنا شوند. و از این نظر، این مصاحبه فرصت بسیار خوبی بود.»

پسکوف همچنین تاکید کرد که بیش از 150 میلیون بازدید از مصاحبه پوتین با کارلسون در غرب به معنای حمایت آنها از روسیه نیست، ولی به منزله این است که مردم "حداقل به سخنان رئیس جمهور فکر خواهند کرد."

تاکید پوتین بر وظایف سختی دیپلمات‌های روسیه در جریان جنگ ترکیبی کنونی

در خبر دیگری آمده است: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز، شنبه، در پیام تبریک خود به مناسبت روز کارکنان دیپلماتیک، تاکید کرد که وزارت امور خارجه روسیه در جریان جنگ ترکیبی که در حال حاضر کشورهای غربی علیه طرف روسی به راه انداخته‌اند، با وظایف بسیار دشواری روبرو است. 

رئیس‌جمهور گفت: با توجه به واقعیت‌های ژئوپلیتیکی مدرن، در چارچوب جنگ ترکیبی علیه ما، تلاش‌های غرب جمعی برای منزوی کردن روسیه و تضعیف امنیت آن، مقامات وزارت امور خارجه با وظایف بسیار دشوار و مسئولانه‌ای مواجه است. 

پوتین همچنین تاکید کرد که وزارت خارجه روسیه به حق باید به سنت‌ها و تاریخ غنی خود افتخار کند. به گفته وی، کارکنان این وزارتخانه و دیپلمات‌های روس با وجود سختی‌ها و چالش زیاد کاری، همواره با عزت نفس از منافع کشور در عرصه‌های بین المللی دفاع کرده و می‌کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1667151

مهمترین اخبار ایران و جهان: