نیوز سیتی!
15 دی 1402 - 01:39

بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان در بوشهر+ عکس و فیلم

مردم سراسر استان بوشهر با حضور در مساجد و بقاع متبرکه، یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان را گرامی داشتند و این جنایت را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، جنایت تروریستی روز گذشته شهر کرمان که در آن شمار زیادی از زائران حاج قاسم که برای تجدید بیعت با سردار دل‌ها راهی گلزار شهدای کرمان بودند را به خاک و خون کشید، بار دیگر عمق کینه و دشمنی یزیدیان زمان با ملت مقاوم و قهرمان ایران نشان داد.

دشمنانی که در زمان حیات دنیوی حاج قاسم از اسم و تصویر او لرزه بر اندامشان می‌افتاد و فکر می‌کردند با ترور و به شهادت رساندنش می‌توانند جبهه مقاومت را از حرکت باز دارند، اینک چهار سال است که نه تنها ترس‌شان از این قهرمان بین‌المللی جبهه مقاومت کاسته نشده بلکه روز به روز بیشتر هم می‌شود و شهید سلیمانی قدرتمندتر از سلیمانی روز به روز نه تنها در قلب مسلمانان بلکه بر قلوب همه آزادی‌خواهان جهان نفوذ می‌کند.

 

بعد از وقوع جنایت تروریستی هولناک روز گذشته در کرمان، مردم نقاط مختلف کشور با برگزاری تجمعات خودجوش، ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدای این حادثه و دعا برای شفای مجروحان، نفرت و انزجار خود را از آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها نشان دادند.

امشب نیز در سراسر کشور مراسمات بزرگداشت یاد شهدای این حادثه تروریستی در مساجد و بقاع متبرکه برگزار شد.

 

مردم دریادل استان بوشهر نیز که خود سابقه طولانی مبارزه با استعمار و استکبار را در کارنامه دارند و شهید رئیسعلی دلواری، شهید نادر مهدوی و شهید حجت الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری و... نمونه‌های بارزی بر این ادعا هستند، پنجشنبه شب در مساجد و بقاع متبرکه گرد هم آمدند و ضمن گرامی‌داشت یاد شهدای حادثه تروریستی کرمان، با شعارهای استکبارستیزی "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل"  از جنایات‌های استکبار ابراز انزجار کردند. 

 

تجمع‌کنندگان در این مراسمات با در دست گرفتن تصاویر شهید سلیمانی و پوسترهای "مرگ بر آمریکا ، بر پایبندی به ارزش های نظام و انقلاب و ادامه راه و مکتب شهید سلیمانی تاکید کردند.

کودکان نیز در کنار پدران و مادران خود در این مراسمات شرکت کرده بودند و آنها نیز با عشقی کودکانه تصویر شهید سلیمانی در دست گرفته و چفیه منقش به تصویر این شهید بین‌المللی جبهه مقاومت بر کردن انداخته بودند.

 

حاضران در این مراسم با سر دادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسراییل" عاملان اصلی این جنایت تروریستی را این دو جرثومه فساد اعلام کردند و انتقام جویی خون شهدای عزیز از آنها شدند.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم سعیدی امام جمعه موقت دیر در مراسم بزرگداشت شهدای جنایت تروریستی در کرمان در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) شهر دیر، اظهار داشت: این اتفاقات و حوادث اگرچه تلخ است اما باعث حرکت سریع‌تر و نزدیک شدن مسلمین و جهان اسلام به پیروزی نهایی و ظهور منجی عالم خواهد شد.

 

وی به دلیل این اقدام کور دشمن اشاره کرد و افزود: وقتی رژیم پوشالی صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی در برابر نیروهای مجاهد فلسطینی و حماس شکست خورد، طبیعی بود که راهکار قتل‌عام و برخورد با غیرنظامیان را در پیش بگیرد تا شاید افکارعمومی جهان از این شکست بزرگ منحرف کند.

سعیدی با اعلام اینکه جبهه مقاومت در طوفان‌الاقصی دو راهبرد داشت، خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی هیچ وقت در جنگ فرسایشی نمی‌تواند مقاومت کند و گروه‌های مقاومت فلسطینی در طوفان‌الاقصی دقیقا بر ضد این سیاست محوری رژیم صهیونیستی اقدام کردند و روز به روز جنگ را ادامه و ضمن مقاومت، ضرباتی به رژیم صهیونیستی می‌زنند‌.

 

وی ادامه داد: راهبرد دوم گروه‌های مقاومت این است که جلوی آرزوی رژیم صهیونیستی که می‌خواست ایران اسلامی را که مغز متفکر اصلی مقاومت اسلامی و محور مقاومت است را مستقیما درگیری و جنگ کند را بگیرد.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه دشمن از عکس و نام شهید سلیمانی می‌ترسد، عنوان کرد: چهار سال است که سلیمانی دوباره متولد شده و از روز شهادتش که تولد جهانی او به عنوان قهرمان بود دشمن از نام و تصویر و فکر او می ترسد؛ بنابراین در چنین روزی این حادثه را به بار آوردند.

وی با تاکید براینکه طبق فرمایش رهبری انتقام سخت از دشمن از همین الان مورد پیگیری قرار می‌گیرد، افزود: چه این حادثه و ترور کار داعش باشد یا اسرائیل منحوس و هر کس دیگری باشد، سر این قضیه در بین صهیونیست‌ها و لابی صهیونیستی است.

 

 

سعیدی تاکید کرد: مردم و مسوولین جمهوری اسلامی با هوشیاری و با تبعیت از فرامین مقام‌معظم‌رهبری از دشمن انتقام خواهند گرفت و این مسیر را با قدرت و قوت ادامه می‌دهند و نمی‌گذارند رژیم صهیونیستی افکارعمومی جهان را از فلسطین و مردم مظلوم غزه و پیروزی‌های حماس به سمت موضوعات دیگر منحرف کند.

وی با بیان اینکه جمهوری‌اسلامی‌ایران ضمن‌ حمایت از مردم فلسطین و غزه به موقع از دشمن انتقام خواهد گرفت، گفت: این شهادت‌ها اگرچه تلخ است اما همه این سختی‌ها و داغ‌ها نتیجه داده و انقلاب اسلامی را تا امروز نگاه داشته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1627095

مهمترین اخبار ایران و جهان: