نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 03:03

سوریه اقدام شورای امنیت برای مقابله با رژیم صهیونیستی را خواستار شد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود برای مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی عمل کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بسام صباغ» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد بر ضرورت اقدام شورای امنیت برای مقابله با سیاست‌های رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

صباغ در جلسه شورای امنیت گفت: «رژیم اشغالگر اسرائیل با تداوم تجاوزاتش علیه اراضی سوریه و اقدامات جنایتکارانه علیه مردم آن در جولان اشغالی به تشدید اوضاع منطقه ادامه می‌دهد».

وی افزود:«سوریه از شورای امنیت می‌خواهد که به سکوت خود پایان داده و به مسئولیتش برای مقابله با سیاست‌های رژیم اشغالگر و تجاوزات آن عمل کرده و عاملان این تجاوزات را مؤاخذه کند».

بنابر گزارش شبکه النشره، صباغ گفت که آمریکا نیز به حمایت از گروه‌های تروریستی و شبه‌نظامیان جدایی‌طلب ادامه می‌دهد و از آن‌ها به عنوان ابزاری برای اجرای طرح‌های خود علیه سوریه و منطقه استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد که تداوم حضور غیرقانونی نیروهای ترکیه در خاک سوریه و حمایت‌های آن از تروریست‌ها، مانع تثبیت آٰرامش و ثبات در این کشور است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین تأکید کرد که بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی ملت سوریه نیازمند رفع فوری تحریم‌های غرب و پایان دادن به حضور نظامی و غیرقانونی بیگانگان در خاک سوریه است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465495

مهمترین اخبار ایران و جهان: