نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 21:31

خطیب: امسال حدود 200 تروریست توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده است

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امسال حدود ۴۰۰ بمب در سراسر کشور توسط وزارت اطلاعات کشف و خنثی‌سازی شده است، گفت: امسال حدود 200 تروریست نیز دستگیر شده است که ۲۰ درصد آن در تهران اتفاق افتاده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات امروز (دوشنبه، 20 شهریور1402) در برنامه «بدون توقف» درباره جنگ ترکیبی و روش‌های دشمن برای نفوذ، گفت: تلاش دشمن به‌گونه‌ای است که به کمتر از براندازی اکتفا نخواهد کرد و روش‌های متفاوتی را برای تحقق این موضوع به‌کار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در اغتشاشات سال گذشته به ندرت دیدیم که نیروی انتظامی کشور از اسلحه استفاده کرده باشد، گفت: در جریان اغتشاشات سال گذشته افراد مخالف و موافقی که تحت هدف قرار گرفتند، با اسلحه به آنان شلیک شده بود که این سلاح‌ها جزو سلاح سازمانی کشور نبوده است. در واقع براساس سیاست کشور، استفاده از سلاح روش مقابله با اغتشاشات نیست.

وزیر اطلاعات افزود: از آغاز آشوب، تمام کشورها علیه ایران بسیج شدند، هیچ کشور اروپای غربی و مؤثر نیست که نسبت به ایران موضع‌گیری نکرده باشد، ولی بعد از راهپیمایی ۲۲ بهمن، سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای بزرگ شروع کردند به تماس گرفتن با ما، پیروزی که سال گذشته به دست آمد از حضور مردم بود.

حجت‌الاسلام خطیب درباره وضعیت اقتصادی کشور، گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم و شخص رئیس‌جمهور پیگیر و دغدغه‌مند برای رفع مشکلات مردم هستند، به نحوی که رئیس‌جمهور از طریق سفرهای استانی مستمر با مردم ارتباط مستقیم برقرار می‌کنند و همواره در جهت رفع مشکلات قدم برداشتند. در این میان دشمن هم برای نابودی کشور دست از تلاش برنداشته است و از ابتدای انقلاب تاکنون، تحریم‌های مختلفی را به کشور تحمیل کرده است، اما با این وجود در دو سال اخیر شاهد رشد اقتصادی، کاهش بیکاری، کنترل رشد نقدینگی، توسعه صادرات، افزایش فروش نفت و گاز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: لذا باید متذکر شد که دولت برای رفع مشکلات، وظایف خود را انجام داده است و تأثیر این اقدامات بر سفره مردم نیاز به زمان دارد. برای مثال امسال بعد از مدت‌ها، دولت توانست بیش از ۱۰ میلیون تن گندم را از کشاورزان خریداری کند که اقدامی مؤثر در تحقق امنیت غذایی کشور است.

وزیر اطلاعات در ادامه درباره آسیب‌های اجتماعی و صید دشمن از آن، گفت: در تمام این سال‌ها دشمن در تلاش بوده تا برای جوانان ایرانی، سبک ایمانی و اسلامی را در برابر سبک غربی قرار دهد و همین موضوع به رشد آسیب‌های اجتماعی دامن زده است که این امر را می‌توان در میان بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر ملاحظه کرد. در کشور ما زمانی مسائل امنیتی می‌شود که دشمن بتواند از آن بهره‌برداری و در آن بستر موج‌سواری کند و متأسفانه آن طور که باید به رسانه‌های داخلی برای مقابله با این موج‌سواری خوراک داده نمی‌شود.

حجت‌الاسلام خطیب با بیان اینکه امسال حدود ۴۰۰ بمب در سراسر کشور توسط وزارت اطلاعات کشف و خنثی‌سازی شده است، گفت: امسال حدود 200 تروریست نیز دستگیر شده است که ۲۰ درصد آن در تهران اتفاق افتاده است، تروریست‌هایی که اختصاص به داعش ندارند و تروریست‌های نوپدید و مخلوق غربی‌ها هستند.

وزیر اطلاعات ضمن تشکر از گزارش‌های مردمی درباره معرفی موارد مشکوک، گفت: خوشبختانه در ۲۲ بهمن پارسال توانستیم براساس گزارش مردمی یک مورد خرابکاری را در یکی از استان‌های کشور خنثی کنیم و وزارت اطلاعات نیز به رسم قدردانی از مردم، تشکرهای معنوی را به جا خواهد آورد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495307

مهمترین اخبار ایران و جهان: