نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 22:35

توزیع ۱۱۰ هزار پرس غذا توسط پالایشگاه گاز ایلام در بین زائران

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: از ابتدای برپایی موکب های پالایشگاه گاز ایلام، بیش از ۱۱۰ هزار پرس غذا در بین زائران اربعین توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز ایلام، علی وحیدی رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، شامگاه دوشنبه گفت: امنیت بالا و نزدیکی جغرافیایی مرز مهران به عتبات عالیات باعث شده که اولویت اول مشتاقان اهل بیت قرار گیرد.

وی افزود: این امر سبب رسالت مهم شده که با عنایت و لطف سیدالشهدا بر دوش مردمان مهمان نواز ایلام به عنوان معبر بزرگترین تجمع و راهپیمایی شیعیان در کنگره عظیم اربعین قرار گرفته است. 

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام با حرکت خودجوش کارکنان و حمایت شرکت ملی گاز و مدیران پالایشگاه، همزمان با تلاش در عرصه تولید و توسعه و پیشرفت، با تمام توان به زوار امام حسین (ع) خدمات رسانی کرد، یادآور شد: از ابتدای برپایی موکب های پالایشگاه گاز ایلام بیش از ۱۱۰ هزار پرس غذا در سه وعده صبحانه، نهار و شام در بین زائران اربعین توزیع شده است. که علاوه بر طبخ و توزیع غذای گرم در بین زائران، اعزام ۸ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار اباعبدالله الحسین (ع)  در مهران، خدمات بهداشتی و درمانی به زوار، نصب و راه اندازی ۲ سردخانه و ۲ کارخانه یخ تنها بخشی از کمک های این مجموعه به ستاد اربعین استان بوده است. 

حمیدی عنوان کرد: علاوه بر طبخ غذای گرم در ۲ آشپزخانه در شهر ایلام و توزیع آن بین زوار، روزانه تعداد قابل توجهی آب معدنی، شربت، چای، کیک و خرما به عنوان میان وعده صبح و عصر و نیمه شب، بین زوار توزیع شد. 

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه گاز ایلام در اربعین امسال در چند حوزه مهم و اساسی به ستاد اربعین استان کمک کرده است عنوان کرد:خرید، نصب و راه اندازی ۲ سردخانه ۲۰۰ و ۲۴۰ تنی در مهران به مبلغ ۷۱ میلیارد ریال و خرید، نصب و راه اندازی ۲ یخ ساز هر کدام به ظرفیت ۵ تن به مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات این شرکت در مرز مهران بوده است.

وحیدی در ادامه بیان کرد: حضور ۲۰۰ نفر مهندسین و تکنسین های شرکت برای نصب و راه اندازی سوله های سردخانه و یخ سازها و اجاره ۳ سوله سردخانه به ظرفیت ۳ هزار تن به مدت یک ماه در مهران و تحویل به ستاد اربعین استان به مبلغ ۱۲ میلیاد ریال از دیگر خدمات این شرکت برای کمک به ستاد اربعین استان بوده است.

سخنگوی شرکت پالایش گاز ایلام گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی و بیش از ۷۰ قلم داروی ضروری به زائران اربعین حسینی از سوی اکیپ مستقر در مسیر زائرین توزیع شد که این خدمات در قالب ۵ خدمت ارزنده و با همکاری بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور به زوار ارائه شده است. 

وحیدی با بیان اینکه این خدمات بهداشتی و درمانی در مسیر رفت و برگشت زوار اربعین حسینی (ع) انجام شده است، تصریح کرد: افزون بر این خدمات، یک دستگاه کانکس مجهز به امکانات پزشکی و ۳ تخت بستری و یک دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات پزشکی در موکب‌های این پالایشگاه مسقر شده است. 

وی با اشاره به اینکه این شرکت برای خدمات رسانی به زائرین اربعین در ورودی چوار و کمربندی شرقی ایلام در مسیر رفت و برگشت اقدام به راه اندازی ۲ موکب کرده است، تأکید کرد: برپایی نمازخانه به مساحت ۲۰۰ مترمربع در ورودی شهر چوار، برپایی نماز جماعت با حضور روحانیون و امام جمعه شهر چوار و حضور روحانیون در نمازخانه و پاسخگویی به سؤالات شرعی و مذهبی زائرین، برگزاری مراسمات مذهبی و مداحی و سینه زنی و غیره از اقدامات فرهنگی این مجموعه به زائرین اربعین بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، بیش از ۲۰۰ نفر از کارکنان شرکت گاز به صورت داوطلبانه در موکب ها حضور یافتند. 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495351

مهمترین اخبار ایران و جهان: