نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 09:39

۴ هزار مددجوی چهارمحال و بختیاری خودکفا شدند

شهرکرد_مدیرکل کمیته امداد استان چهارمحال و بختیاری از ایجاد زمینه اشتغال ۴ هزار خانواده مددجو طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم محمدی فارسانی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رفع فقر و محرومیت در حوزه مادی و معنوی از مهم‌ترین وظایف این نهاد است که در حوزه مادی توجه به معیشت، آموزش، اشتغال، مسکن و بیمه و درمان و در حوزه معنوی نیز جهاد تبیین، عدالت‌محوری، جوانی جمعیت و زیست عفیفانه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به تعداد خانوار تحت حمایت افزود: ۴۳ هزار و ۳۰۰ خانوار شامل ۹۹ هزار نفر از حمایت‌های کمیته امداد استان بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه دولت سیزدهم ایجاد زمینه اشتغال نیمی از جامعه هدف (افراد تحت حمایت و غیر تحت حمایت دارای دهک یک تا ۵) را بر عهده این نهاد قرار داده است گفت: طی سال گذشته ۸۷۰۰ فرصت شغلی در استان چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

محمدی با اشاره به خودکفایی ۴ هزار نفر از ابتدای امسال تاکنون ادامه داد: تا پایان امسال، ۲ هزار نفر دیگر نیز از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج می‌شوند.

وی ضمن تقدیر از کمک‌های مردم استان، خیران و مؤسسات خیریه به نیازمندان خاطرنشان کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال، ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی به دست نیازمندان رسیده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1495695

مهمترین اخبار ایران و جهان: