نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 18:51

۷۱ پروژه عمرانی و اقتصادی در بیله‌سوار افتتاح شد

اردبیل- همزمان با آخرین روز از هفته دولت ۷۱ پروژه عمرانی و اقتصادی با حضور معاون استاندار اردبیل در شهرستان مرزی بیله‌سوار افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه در این مراسم فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: این پروژه‌ها در یک سال گذشته در شهرستان مرزی بیله‌سوار به نقطه افتتاح و تکمیل رسیده تا شاهد بهره‌برداری از این طرح‌های مهم زیربنایی و اقتصادی باشیم.

صاحبعلی اصغری تصریح کرد: ۶ دکل مخابراتی با ۲۰ میلیارد تومان اعتبار و در ۱۱ روستا افتتاح شد تا زیرساخت ارتباطی مناسبی را در این روستاها شاهد باشیم.

وی گفت: آسفالت معابر روستایی، اجرای طرح هادی و افتتاح زمین چمن هنرستان امام خمینی جعفرآباد از جمله این پروژه‌ها است که با حضور معاون منابع انسانی استاندار اردبیل افتتاح شد تا اهالی از این طرح‌ها استفاده کنند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بهره‌برداری از ساختمان اداری بیمه سلامت را با زیربنای ۱۸۰ متر مربع یادآور شد و افزود: چهار میلیارد تومان اعتبار برای احداث این ساختمان هزینه شده تا در شهرستان مرزی بیله‌سوار ارائه خدمات بیمه‌ای را با همکاری و مشارکت سایر مجموعه‌ها شاهد باشیم.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این شهرستان مرزی عملیات برق‌رسانی به روستاها و قشلاقات دورافتاده نیز در دستور کار بوده که در ۲ سال اخیر علاوه بر تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار به طول ۱۱۲ کیلومتر، هشت قشلاق و روستای دورافتاده نیز به آخرین روستاها و قشلاقات شهرستان بیله‌سوار از نعمت روشنایی بهره‌مند شدند.

وی اضافه کرد: راه اندازی ۱۹ ترانس هوایی و برق‌دار کردن مجموعه‌های عمومی و خانگی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان انجام شده است.

اصغری بیان کرد: برای برق‌دار کردن ۳۰ خانوار روستایی با جمعیت ۲۰۰ نفر به همراه تدارک سایر زیرساخت‌ها، شرکت توزیع برق استان منابع مورد نظر را تأمین و پرداخت کرده است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار ادامه داد: در ۲ سال دولت سیزدهم ۵۸ پروژه نیرورسانی در شهرستان مرزی بیله‌سوار با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان اجرایی شده تا اهالی از روشنایی و نعمت برق بهره‌مند شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479207

مهمترین اخبار ایران و جهان: