نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 14:07

حال و روز بخش تعاون در مازندران خوب است

ساری- مدیرکل تعاون مازندان گفت: بخش تعاون استان حال و روز خوبی دارد و هشت هزار تعاونی استان فعال است.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی باقری با بیان اینکه نقش‌مشارکت مردمی در شکل گیری تعاونی‌ها بسیار اثرگذار است، اظهار کرد: در دو سال گذشته با حمایت‌های دولت و ورود مؤثر تعاونی‌ها، شاهد رشد ۲.۵ برابری در این بخش بودیم.

وی افزود: بخش تعاون مازندران حال و روز خوبی دارد و روحیه مشارکت جمعی استان بالاست و ۱۳ هزار و ۵۶۰ تعاونی در مازندران تشکیل و ۸ هزار تعاونی فعال است و نیاز به حمایت بیشتر مسؤولان و نگاه به تعاون داریم.

باقری یادآورشد: تعاونی‌ها در بخش اشتغال، کاهش بیکاری و توسعه نقش‌مهمی دارند و باید مورد توجه و حمایت باشند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: اقدامات شاخصی در مازندران در بخش تعاونی‌ها انجام شد و اگر چه با ادغام شدن فراز و نشیب‌های مختلف و فراوانی را پشت سر گذاشتیم، اما با همه توان برای توسعه در این بخش تلاش داریم.

باقری افزود: یک تعاونی در بابل با حضور ۵۰ فارغ التحصیل نخبه استان و تشکیل تعاونی، تولید دستگاه عیب یاب خودرو را در دستور کار دارد که بیانگر استفاده از توان نخبگان در تعاونی هاست.

وی یادآور شد: مشکلات فراوانی در بخش تعاونی‌ها وجود دارد که کمیته رسیدگی و ارزیاب برای تعاونی‌های مشکل دار تشکیل و با قدرت برای رفع مشکلات اقدام می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خاطرنشان کرد: تعاونی‌ها نقش خوبی در صادرات داشتند و در سال ۱۴۰۱ تعاونی‌های ما با بیش از ۴۰ میلیون دلار صادرات در کنار بخش خصوصی وارد کار شده به اقتصاد استان کمک شایانی کردند.

وی گفت: در بخش تعاونی‌های روستایی هم تلاش ما برای افزایش تعاونی‌ها در این بخش است که در راستای ۵۰۰ روستا ۵۰۰ تعاونی در مازندران هم تلاش داریم تا با محوریت تعاونی‌ها نقش اثرگذار داشته باشیم.

باقری گفت: فرصت‌های شغلی خوبی توسط تعاونی‌ها ایجاد شده اما دیده نمی‌شوند و نیازمند حمایت مدیران ارشد استانی هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479895

مهمترین اخبار ایران و جهان: