نیوز سیتی!
10 شهریور 1402 - 15:13

ازدیاد پرونده‌های ارث و میراث تامل برانگیز است

بیله سوار - امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: ازدیاد پرونده‌های مربوط به ارث و میراث و غفلت از فرهنگ گذشت و ایثار تامل برانگیز است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بیله سوار یکی از مصادیق تقوا را دلسوزی و ایثار برای همدیگر دانست و اظهار کرد: یکی از آسیب‌های امروز جامعه ازدیاد پرونده‌های قضائی مربوط به اختلاف بر سر ارث و میراث است که باید همگان به حق و حقوق خود قانع بوده و حتی در برخی مواقع با گذشت و ایثار از خود نام نیک بر جای بگذارند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیئت دولت سیزدهم که به مناسبت هفته دولت خاطرنشان کرد: معظم له در این دیدار با قدردانی از زحمات دولت آیت الله رئیسی، به تمجید از هیئت دولت سیزدهم پرداخت و خواستار رفع موانع مربوط به تورم و گرانی و معیشت مردم در سریع‌ترین زمان ممکن شد.

عزیزی ادامه با اشاره به برخی نارضایتی‌های کشاورزان منطقه در خصوص عدم پرداخت بخشی از مطالبات گندم کاران و … خواستار تعیین تکلیف سریع مطالبات این قشر زحمتکش منطقه توسط مسئولین ذیربط شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار مشکلات مربوط به قشر زحمتکش بازنشستگان فرهنگی را یادآور شد و بیان کرد: از دولت آیت الله رئیسی می‌خواهیم به این قشر از تربیت کنندگان آینده سازان وطن بیش از پیش توجه کند و در استخدام‌های آموزش و پرورش امتیاز ویژه ای به فرزندان بازنشستگان فرهنگی لحاظ کنند.

عزیزی با تسلیت فرارسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: پیاده روی اربعین حسینی بزرگترین رویداد فرهنگی و معنوی جهان در قرن حاضر است و مقدمه‌ای عظیم و مهم برای ظهور منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) است.

وی با تقدیر از زحمات دولت عراق در استقبال از زائرین و موکب داران کشورمان و نیز حمایت‌های دولت آیت الله رئیسی در اختصاص ارزهای لازم به موکب داران از نیروهای امنیتی برون مرزی کشورمان در بحث تأمین امنیت پیاده روی در کشور عراق تشکر کرد.

خطیب جمعه بیله سوار از زحمات کلیه دست اندرکاران ویژه برنامه مراسم شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ بیله سوار تقدیر کرد و خواستار اهتمام صدا و سیما به بیانات حضرت آیت الله سید حسن عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم در خصوص بازپخش تئاتر صحنه‌ای مربوط به شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ بیله سوار از رسانه‌های ملی و سراسری شد.

عزیزی از وزارت آموزش و پرورش خواست؛ در قسمتی از کتب درسی خود به این حماسه عظیم مرزداران پرداخت کنند تا نسل آینده با افتخارات و مفاخر خود آشنایی داشته و الگوی تربیتی برای آنان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1479995

مهمترین اخبار ایران و جهان: