نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 17:18

امام جمعه اصلاندوز: عدالت، محور فعالیت‌های پلیس در نظام اسلامی است

امام جمعه شهرستان اصلاندوز گفت: عدالت، محور و مدار و رکن فعالیت‌های پلیس در نظام اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفرزاده امام جمعه شهرستان اصلاندوز در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن گرامی داشت هفته نیروی انتظامی با تاکید بر قداست کار پلیس اظهار داشت: وقتی به آیه شریفه  "یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ" که در بالای نشان پلیس عزیز ما قید می‌شود دقت می‌کنیم قداست و تفاوت پلیس ایران مقتدر با سایر پلیس‌ها در نقاط مختلف جهان مشخص می‌شود و همین که عدالت، محور و مدار و رکن فعالیت‌های پلیس در نظام اسلامی است، خود گویای تمام صحبت ها است.
 
خطیب جمعه اصلاندوز ادامه داد: عدالت، در فرهنگ اسلامی، رکن مهم اسلامی بوده و کمتر مسأله‌اى در اسلام است که به اهمیت عدالت مورد توجه باشد. زیرا عدالت همانند توحید، در تمام اصول و فروع اسلام ریشه دوانده، یعنى همان طور که هیچ یک از مسائل فکری و عملى، فردى و اجتماعى، اخلاقى و حقوقى، از حقیقت توحید جدا نیست، همچنین هیچ یک از آنها را خالى از روح عدل نخواهیم یافت. 

وی افزود: پیام بلند این آیه آن است که عدالت اجتماعی، تنها یک توصیه اخلاقی نیست، بلکه فرمان حتمی الهی و غایت حکمرانی رهبران الهی است: "لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ..." اما رکن تحقق این اصل راستین، استقرار امنیت است. به همین جهت قرآن کریم امنیت را از اهداف بلند استقرار حاکمیت اللّه و ثمره حکومت صالحان معرفی می‌فرماید.

جعفرزاده در ادامه با تبریک روز روستا و عشایر بیان کرد: ما معتقد هستیم که روستاها مولد هستند و متخصصان مربوطه از همین حیث باور دارند که بخش قابل توجهی از توسعه‌های پایدار منوط به روستانشینی و روستا است حالا اگر ما می خواهیم این توسعه‌ها محقق شود لازم است که مشکلات روستاییان عزیز برطرف شود.

رفع مشکلات روستاییان و عشایر در اولویت مسؤولان باشد

امام جمعه اصلاندوز ادامه داد: عشایر و روستایی‌های اصلاندوز مانند آب چشمه زلال هستند و خلوص و دیانت بسیار ستودنی دارند اما این روستایی‌ها نیازمند توجه هستند از طرف این عزیزان از دولت محترم و مسؤولان استانی می‌خواهم نسبت به حل مشکلات آب، توزیع درآمد، عمران، راه های ارتباطی و موارد مشابه اقدام کنند حل این موضوعات می‌تواند زمینه ترغیب روستاییان برای ادامه زندگی در روستاها و عدم مهاجرت به شهرها را فراهم آورد.

وی با اشاره به تلاش دشمن  برای تداوم پیامدهای آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ به تبیین وظایف جریان ارزشی و انقلاب در این رابطه پرداخت و تصریح کرد: ماهیت ضدملی و ضددینی فتنه پاییز ۱۴۰۱ و طراحان و مدیران آن در خارج از کشور کاملا مشخص است. مع الاسف تعجب از افراد و جریان‌هایی از ورشکستگان سیاسی است که سال قبل با موج‌سواری و فرصت‌طلبی با روحیه انتقام‌جویی جناحی سعی کردند نظام را تحت فشار قرار دهند و از آب گِل‌آلود برای مطامع جناحی خود ماهی بگیرند امسال و در تابستان ۱۴۰۲ با بیانیه‌ها و نشست‌ها و مصاحبه‌های تحریک‌آمیز در صدد احیای این فتنه‌ی مرده بودند که اکنون با عدم کامیابی به اهداف خود در صدد تداوم‌بخشی پیامدهای تندروانه آشوبهای سال قبل هستند.

جعفرزاده تصریح کرد: آنها با سوداگری سیاسی برای نرمالیزه کردن(عادی‌سازی) مبانی، شعارها و اهداف این فتنه، برخلاف مصالح و امنیت عمومی حرکت کرده و در جهت مغایرت با هویت و صلاحیت سیاسی جریان‌ها و کنشگران سیاسی گام بر می‌دارند. نادیده‌انگاری موفقیتهای نظام و دولت و بزرگ‌نمایی اشتباهات و خطاها همراه با به کارگیری تعابیر و ادبیات خشن و تند از جمله اقدامات این افراد و جریان‌ها است.

وی در خاتمه گفت: توجه کنیم که از افتادن در ورطه موضع گیری‌ها وسخنان شتابزده و هزینه‌ساز در حوادث و وقایعی که به وقوع می‌پیوندد و با نزدیک شدن به انتخابات به احتمال زیاد شدت می‌یابد پرهیز شود. از طرفی گسترش فضای گفتگو با راهبرد «حُسن استماع » به طور حتم می تواند موثر واقع شود. واقعیت این است بخش زیادی از جوانان اعم از دانشجویان و دانش‌آموزان بیش از آن که در جلسات با مسؤولان مطالبه شنیدن داشته باشند طالب گفتن هستند. باید به این مطالبه آنها رسمیت داد.

جعفرزاده گفت: هفته وقف هست. در فکر عالم آخرت باشیم برای بعد از خودمان کاری کنیم وقف یعنی گره زدن دنیا به آخرت در بعضی روایات به صدقه جاریه تعبیر شده است باقیات صالحات هست  آنچه در توانمان هست و می توانیم وقف کنیم نگاهمان به این دنیا محدود نباشد بلکه آخرت را در نظر بگیریم.وقف یکی از برترین مصادیق احسان و نیکوکاری است که در سامان دهی زندگی فردی و اجتماعی نقش فراوانی دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529595

مهمترین اخبار ایران و جهان: