نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 11:55

عملکرد مالی دهیاری های قشم شفاف شود

سرپرست کمیته رصد کشور قرارگاه مطالبه گری کشت ارشاد مسؤولان گفت: دهیاری های قشم در سال گذشته بیش از 113 میلیارد تومان اعتبار دریافت کرده اند و می بایست نسبت به ارائه گزارش دقیق از محل هزینه کرد این اعتبارات شفاف عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد پاینده سرپرست کمیته رصد کشور قرارگاه مطالبه گری گشت ارشاد مسؤولان صبح امروز در گفت و گویی رسانه ای عنوان داشت: دهیاری های جزیره قشم در سال گذشته بیش از 113 میلیارد تومان اعتبار از مجموع محل های مختلف از جمله از محل ارزش افزوده دریافت کرده اند.

به گفته وی، در 5 ماهه ابتدایی امسال نیز قریب به 70 میلیارد تومان اعتبار به حساب دهیاری های جزیره قشم واریز شده است.

پاینده با بیان این که ایجاد شفافیت در گزارش گیری محل هزینه کرد این اعتبارات از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خواستار پاسخگویی دهیاری ها به مردم هر منطقه و ارائه گزارش کلان و شفاف در مورد محل هزینه کرد این اعتبارات شد و تأکید کرد: روستاها از کمبود اماکن فرهنگی و تفریحی رنج می برند و باید جهت دهی مناسبی به شیوه هزینه کرد این اعتبارات داده شود تا این منابع صرف پیشرفت و تغییر چهره مناطق مختلف روستایی و ارتقای کیفیت زندگی مردم در روستاها شود.

وی همچنین گفت: تخصیص اعتبارات مناسب به روستاها از جمله اقدامات بسیار خوب دولت و مجلس است اما این تصمیم خوب باید با شفافیت در هزینه کرد اعتبارات همراه باشد و دهیاران به طور دقیق گزارش مناسبی از محل هزینه کرد این اعتبارات ارائه دهند.

پاینده در عین حال از برخی دهیاری ها که با ریزبینی و نیز جذب حمایت خیران به دنبال توسعه مناطق روستایی هستند نیز قدردانی کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499995

مهمترین اخبار ایران و جهان: