نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 12:54

پرداخت ۱۲۷ فقره تسهیلات توسط بنیاد برکت در روستاهای سقز

مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت استان کردستان گفت: امسال در قالب ۱۲۷ فقره تسهیلات ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان به روستائیان سقز پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامبیز محمدی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار سقز اظهار داشت: از سال ۹۶ به بعد در کمیته تحقیق و توسعه بنیاد برکت مدل توسعه روستا در قالب سه طرح سحاب، آسمان و آفتاب تدوین شد که به ترتیب شامل سرمایه‌گذاری حمایتی اشتغال برکت، آیین‌نامه سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال نیروی انسانی و آیین‌نامه فقرزدایی و توان‌افزایی اقتصادی برکت است.

مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع محور بنیاد برکت، هدف از طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت را فعال کردن توانایی‌های روستائیان و قابلیت‌های این مناطق اعلام کرد و افزود: اجرای طرح‌های اشتغال اجتماع‌محور فازبندی‌های مشخص دارد و برای هرسال تعدادی طرح تعیین می‌شود و تا پنج سال پایداری طرح‌ها دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: جامعه هدف برای اجرای طرح سحاب در روستاهای هدف، افراد فاقد شغل یا کسانی که مبلغ درآمدی آنان از مبلغ مصوب شورای عالی کارکمتر باشد و همچنین زنان بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

مجری طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت استان کردستان گفت: امسال در قالب ۱۲۷ فقره تسهیلات ۱۱ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان در ۱۱۷روستای هدف به روستائیان پرداخت شده است.

فرماندار سقز هم بر نقش پررنگ این نهاد در راستای پرداخت تسهیلات اشتغالزا به افراد واجد شرایط در روستاها تاکید کرد.

جعفر توان خواستار تلاش بیشتر و نقش پررنگ بنیاد برکت برای ایجاد و تثبیت شغل در روستاها شد و گفت: تثبیت شغل، نقش مهمی در ماندگاری مردم در روستاها دارد.

انتهای پیام/2330/74

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500051

مهمترین اخبار ایران و جهان: