نیوز سیتی!
05 شهریور 1402 - 23:14

درخشش نخبگان مازندرانی در مسابقات اختراعات جهانی سوئیس

ساری- تیم نخبگان مازندرانی عضو فدراسیون جهانی در سومین دوره مسابقات اختراعات جهانی سوئیس 22 مدال نقره را کسب کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم نخبگان ایرانی که عضو فدراسیون جهانی( IFIA) هستند، در سومین دوره مسابقات اختراعات جهانی سوئیس ۲۰۲۳، مدال نقره را از آن خود کردند.

مسعود بابایی، حر رشیدی، محمدرضا نجاتی مقدم و حسین نجاتی مقدم ، نخبگان ایرانی شرکت کننده در کلاس c مسابقات، اختراعی با عنوان « آنتی فیشینگ بانکداری اینترنتی» را برای اولین بار در دنیا طراحی کردند.

شایان ذکر است، آنتی فیشینگ بانکداری اینترنتی و درگاه پرداخت برای جلوگیری از سرقت حساب‌های مشتریان و داده‌های خصوصی آنان، توسط تیم نخبگان ایرانی اختراع شده است.

این اختراع و ابداع که در نوع خود به لحاظ نوآوری و نبوغ در سطح افزایش امنیت زیر ساخت بانکداری اینترنتی و تراکنش‌های مبتنی بر آن، مورد استقبال داوران فدراسیون جهانی اختراعات در سوئیس قرار گرفته، برای نخستین بار در جهان با اهدا مدال نقره بنام نخبگان ایرانی ثبت و درج گردید. امروزه شاهد انواع حملات سایبری به درگاه‌های پرداخت و زیرساخت‌های امنیت شبکه بانکداری اینترنتی هستیم.

تیم نخبگان ایرانی با شناسایی انواع نفوذها و نشتی‌های ورود هکرها به سیستم بانکداری اینترنتی، ضریب امنیت تراکنش‌های بانکداری را افزایش داده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472207

مهمترین اخبار ایران و جهان: