نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 12:15

بیش از ۱۴۴ هزار نفر از پایانه خسروی تردد کردند

کرمانشاه - رئیس پلیس استان کرمانشاه گفت: از ابتدای ماه صفر و آغاز رسمی پیاده اربعین تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر از زائران، مرز خسروی را برای تردد و عزیمت خود به کربلای معلی انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح دوشنبه در نشست قرارگاه انتظامی اربعین استان کرمانشاه، اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر و آغاز رسمی پیاده اربعین تاکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر از زائران، مرز خسروی را برای تردد و عزیمت خود به کربلای معلی انتخاب کرده‌اند که از مجموع این تعداد حدود ۵۱ هزار نفر روز گذشته مصادف با ۵ شهریورماه از مرز خسروی عازم عتبات عالیات برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین شدند.

وی افزود: همچنین در ۱۰ روزی که از ماه صفر می‌گذرد حدود ۱۰ هزار زائر ایرانی نیز پس از انجام زیارت از طریق مرز خسروی به کشور بازگشتند که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از آنها روز گذشته اقدام به بازگشت کردند.

رئیس پلیس استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۸۷۴ هزار مورد تردد در محورهای این استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل در (۱۰ صفر) حدود ۲ برابر رشد داشته است.

حاجیان به زیرساخت‌های بسیار مناسب مرز خسروی اشاره کرد و گفت: از زائرانی که قصد عزیمت به کربلای معلی دارند دعوت می‌شود پایانه خسروی را برای سفر معنوی خود انتخاب کنند.

وی با تاکید بر تأمین امنیت صد درصدی زائران اربعین در پایانه خسروی، بیان کرد: پلیس همه توان و ظرفیت خود را برای تحقق این مهم به کار گرفته و به صورت شبانه روزی در حال خدمات رسانی به زوار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1472895

مهمترین اخبار ایران و جهان: