نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 09:48

آمادگی اردوگاه‌های راهیان نور کرمانشاه برای پذیرش زوار

کرمانشاه- معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه با اشاره به تمهیدات انجام شده در استان برای پذیرایی از زائران، گفت: ظرفیت اسکان پنج هزار نفر در قصرشیرین فراهم شده است.

سرهنگ سعید بهشتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از شهرستان کنگاور تا مرز خسروی تمامی نواحی ارائه خدمات اربعینی خواهند داشت که برخی به صورت وابسته ارگان‌ها و برخی دیگر به طور مستقل فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه سه قرارگاه از سوی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در شهر کرمانشاه برای اسکان زائران در نظر گرفته شده، افزود: اردوگاه توحید با حدود ۲ هزار نفر، اردوگاه کربلا با ۵۰۰ نفر و سازمان اردوگاه اردویی سپاه استان نیز با ۳۰۰ نفر ظرفیت میزبان زائران در شهر کرمانشاه خواهند بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه تصریح کرد: موکب مرصاد نیز یکی دیگر از محل اسکان‌هایی است که طی ۲ روز آینده برای پذیرایی از زوار آماده سازی خواهد شد که با پذیرایی روزانه پنج تا هشت هزار وعده غذایی و بیش از یک هزار اسکان پذیرای زوار خواهد بود.

بهشتی با تاکید بر اینکه در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو و سرپل ذهاب قرارگاه‌های اردویی برای اسکان زوار آماده سازی شده، ادامه داد: در شهرستان قصرشیرین نیز موکب بسیار بزرگ به نام سیدالشهدا (ع) با ظرفیت اسکان پنج هزار نفری با استحمام و تغذیه ۱۰ هزار نفری فراهم شده است.

وی با تاکید بر برپایی بیمارستان صحرایی از سوی قرارگاه نجف، بیان کرد: همچنین راه اندازی سه موکب درمانی کامل با تجهیزات بالا با همکاری بهداری قرارگاه و بسیج جامع پزشکی در شهرستان قصرشیرین، مرز خسروی و مرصاد برای مراجعات زائران آماده سازی شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: بخش عمده هزینه‌های صرف شده در برپایی موکب‌ها، اسکان زوار و پذیرایی از زائران مردمی و مشارکت‌های خیرین بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1463251

مهمترین اخبار ایران و جهان: