نیوز سیتی!
11 شهریور 1402 - 13:15

۲ هزار کارخانه در شهرک های صنعتی استان سمنان وجود دارد

سمنان- استاندار سمنان با بیان اینکه صنعت یکی از ارکان توسعه اقتصادی استان محسوب می شود، گفت: در مجموعه شهرک ها و نواحی صنعتی استان دو هزار واحد صنعتی مشغول به فعالیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر شنبه در دیدار با مسئولان بانک صنعت و معدن در سمنان، بیان کرد: صنعت یکی از پایه‌های اصلی توسعه اقتصادی در استان سمنان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان سمنان ۱۹ ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد، افزود: دو هزار کارخانه و واحد صنعتی تولیدی در این شهرک‌ها و نواحی فعالیت دارند.

استاندار سمنان با بیان اینکه بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم حتی یک واحد صنعتی مشکل دار هم در استان تعطیل نشده است، ابراز کرد: در کنار حفظ وضعیت موجود خروج ۱۲۷ واحد صنعتی و تولیدی از رکود، دیگر اقدام جدی دولت در استان بوده است.

هاشمی با بیان اینکه بیکاری در پایین‌ترین میزان خود طی ۱۸ سال اخیر در استان سمنان قرار دارد، گفت: احیای واحدهای صنعتی و تولیدی در این تثبیت اشتغال مؤثر بوده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر واحدهای دانش بنیان استان از ۷۰ به ۱۴۰ شرکت گسترش یافته است، تاکید کرد: در صورت تأمین آب برای معادن استان، شاهد رشد چشم گیر و جهشی در زمینه تولیدی در استان سمنان خواهیم بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1481195

مهمترین اخبار ایران و جهان: