نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 08:21

پلمب ۱۵ واحد مشاور املاک متخلف در شهرستان ساوجبلاغ

رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ساوجبلاغ از پلمب ۱۵ واحد مشاور املاک متخلف در شهرستان ساوجبلاغ خبر داد.

مهدی نخبه دهقان، رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ساوجبلاغ، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هشتگرد، گفت: شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب و متخلف به منظور جلوگیری از ورود پرونده‌های متخلف به محاکم قضایی، در دستور کار اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ساوجبلاغ است.

نخبه دهقان افزود: برای آرامش در بازار مسکن و تامین امنیت روانی مردم و جلوگیری از افراد سودجو با واحدهای که فاقد مجوز قانونی باشند برخورد خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در دو ماه گذشته ۴۷۷ بازدید، ۳۹ اخطار، ۸ معرفی به تعزیرات و تعداد ۱۵ واحد مشاور املاک بدون مجوز و متخلف در شهرستان ساوجبلاغ شناسایی و پلمب شد.

رییس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به آمار مشاورین دارای پروانه کسب، گفت: در حال حاضر ۱۷۱۰ واحد صنفی دارای پروانه در ساوجبلاغ فعالیت می‌کنند و ۱۵۰ مشاور املاک بدون مجوز وجود دارد.

وی گفت: بررسی و نظارت و اطلاع رسانی لازم به ۱۵۰ واحد مشاور املاک بدون مجوز جهت طی مراحل قانونی و گذراندن دوره‌‌های آموزشی جهت تعیین وضعیت آنها صورت گرفته است.

رییس اتحادیه مشاورین املاک ساوجبلاغ در پایان، اظهار کرد: قانون گذار اتحادیه مشاورین انسان را به دلیل تخصصی بودن از سایر اتحادیه در جهت دریافت پروانه کسب مجزا کرده است به همین منظور صاحبان واحدهای صنفی که قصد تمدید و یا جابه جایی دارند الزاما باید از اداره ثبت و اسناد پروانه تخصصی دریافت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1490507

مهمترین اخبار ایران و جهان: