نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 16:18

قیام ۱۷ شهریور ملت شجاع ایران نقطه پایانی حکومت پهلوی بود

اراک- رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی گفت: قیام ۱۷ شهریور ملت شجاع ایران نقطه پایانی حکومت پهلوی بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی میرزایی، ظهر جمعه در مراسم گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور سال ۵۷ در اراک، گفت: قیام ۱۷ شهریور شروع کننده قیام مردمی به رهبری حضرت امام خمینی (ره) علیه رژیم پهلوی بود.

وی افزود: قتل عام مردم تهران در ۱۷ شهریور ۵۷ در میدان ژاله که امروز به میدان شهدای تهران نامگذاری شده است، یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

میرزایی با اشاره به اینکه قیام ۱۷ شهریور سال ۵۷ چهره واقعی رژیم پهلوی را برای مردم آشکار کرد، بیان کرد: کشتار بی‌رحمانه مردم در ۱۷ شهریور ۵۷ نقطه پایانی رژیم پهلوی بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی افزود: رسانه‌هایی که در حال تطهیر چهره پهلوی هستند. بعد از آشوب‌های سال گذشته در حال تطهیر نشان دادن چهره این خاندان با چهره صلح‌دوست و آزادی‌خواه برای جوانان هستند که باید با آشکارسازی جنایت‌ها، چهره‌های پنهان رژیم پهلوی را به جوانان نشان داد.

وی گفت: اولین جرقه تظاهرات ۱۳ شهریور که مصادف با عید فطر و آن راهپیمایی عظیم در سال ۵۷ که تیر خلاصی بر پیکره رژیم پهلوی بوده آغاز شد و مردم که صبح آن روز از حکومت نظامی خبر نداشتند رژیم پهلوی با کشتار مردم در ۱۷ شهریور فکر می‌کرد، می‌تواند مردم را از ادامه اقدام خود جلوگیری کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان مرکزی اظهار کرد: بعد از ۱۷ شهریور ماه رژیم پهلوی مقداری سیاست خود را تغییر داد تا آنجا که شریف‌امامی نخست وزیر فاسق پهلوی گفت حضرت امام خمینی (ره) بعد از ۱۴ سال می‌تواند به کشور برگردد. شاه با این تفکر که با تبعید امام خمینی (ره) به عراق و فشار حکومت عراق، ایشان را از مردم دور کند ولی ارتباط حضرت امام بیشتر شده بود.

میرزایی در پایان تصریح کرد: انقلاب با آبیاری خون شهدا واقعه ۱۷ شهریور که رژیم پهلوی به گلوله بست آبیاری شد که چند ماه بعد از این واقعه رژیم پهلوی سقوط کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490051

مهمترین اخبار ایران و جهان: