نیوز سیتی!
03 شهریور 1402 - 09:03

وزیر کشور: از اول صفر تاکنون بیش‌ از ۳۱۱ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند

وزیر کشور گفت: از اول صفر تاکنون ۳۱۱ هزار زائر مرز مهران را برای تردد انتخاب کردند و از زیر ساخت ها رضایت داشتند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، احمد وحیدی وزیر کشور روز جمعه ۳ شهریورماه در بازدید از زیرساخت‌های پایانه‌ی مرزی مهران گفت: تلاش‌های خوبی برای آسایش و تسهیل در تردد زوار در پایانه‌ی مرزی مهران انجام گرفته است و این تلاش‌ها استمرار خواهد داشت تا زوار تا کربلا و نجف، سفری ایمن، راحت و ارزان داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته از جمله افزایش گیت‌ها و درب‌های ورود و خروج در پایانه‌ی مرزی مهران، افزود: با تدابیر اتخاذ شده هیچ زائری در مرزهای ورودی معطل نمی‌ماند و در آن‌سوی مرز هم تلاش خواهیم کرد که زوار معطل نمانند و اگر چنانچه به اتوبوس و ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز باشد این ناوگان تهیه و اعزام می‌شود.

وحیدی با عنوان این مطلب که پایانه‌ی برکت در مقایسه با سال گذشته متحول و سامان‌دهی شده است، بیان داشت: پایانه‌ی برکت ۴۶ هکتار است که ۴۰ هکتار آن آسفالت شده است و به اندازه‌ی نیاز، تجهیزات سرمایشی و آب‌سردکن جانمایی و نماز‌خانه و استراحت‌گاه ایجاد شده است‌.

وزیر کشور با اشاره به اینکه دو تونل در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفته و مسیر ایلام - مهران به‌صورت چهارخطه در اختیار زوار قرار گرفته است، یادآور شد: چهارخطه شدن مسیر ایلام - مهران سهولت در تردد زوار را در پی داشته است. 

وی به حضور در بین زوار و سوال از آنان درباره وضعیت زیرساخت‌های مرزی مهران اشاره کرد و گفت: زواری که مرز مهران را برای خروج از کشور انتخاب کردند از زیرساخت‌ها اعلام رضایت داشتند و تاکنون ۳۱۱ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1467207

مهمترین اخبار ایران و جهان: