نیوز سیتی!
09 شهریور 1402 - 13:21

هزار نمونه خون بند ناف در چهارمحال و بختیاری جمع آوری شد

شهرکرد_رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون هزار نمونه خون بند ناف در استان جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس رضایی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دفتر نمایندگی رویان شهرکرد از سال ۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و نزدیک به ۳ هزار نفر به این مرکز برای انجام مشاوره مراجعه کردند.

وی با اشاره به اینکه بانک خون بندناف رویان جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری تا کنون بالغ بر هزار نمونه جمع آوری و به بانک خون بند ناف رویان تهران ارسال کرده است تصریح کرد: خون بند ناف برای درمان بیش از ۸۰ بیماری کاربرد دارد.

رضایی با بیان اینکه هم اکنون بیشترین استفاده از سلول‌های بنیادی خون بندناف در درمان بیماری‌های با منشأ خونی است گفت: خون بند ناف و جفت به عنوان یک زباله بیولوژیکی بعد از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود در حالی که در این بند ناف و جفت بین ۵۰ تا ۲۰۰ سی‌سی حجم خون وجود دارد که جمع آوری آن منجر به جمع آوری سلول‌های بنیادی می‌شود.

وی اذعان داشت: متقاضیان می‌توانند در هفته ۳۶ بارداری به صورت حضوری به آدرس شهرکرد، خیابان شریعتی، درمانگاه تخصصی امام علی (ع)، ساختمان دوم، یا به صورت آنلاین از طریق آدرس الکترونیکی www. rsct.ir ثبت‌نام و یا با شماره تلفن ۰۳۸۳۲۲۵۳۳۱۵- ۰۹۳۸۶۸۵۱۲۱۵ تماس بگیرند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1478651

مهمترین اخبار ایران و جهان: