نیوز سیتی!
09 مهر 1402 - 09:34

وصول دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از مطالبات آلایندگی خوزستان

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: با پیگیری انجام‌شده، ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از معوقات پرداخت حق آلایندگی استان خوزستان وصول و به حساب سازمان امور مالیاتی واریز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستان درباره موضوع پیگیری وصول معوقات پرداخت حق آلایندگی شرکت‌های بهره‌برداری مناطق نفت‌خیز جنوب در این استان، اظهار کرد: پیرو سفر اردیبهشت ماه سال جاری هیات دولت به استان خوزستان، موضوع پرداخت معوقات حق آلایندگی شرکت‌های صنعتی در استان به عنوان مطالبه جدی و بحق مردم خوزستان مطرح شد که دادگستری استان در راستای پیگیری حقوق عامه و به‌عنوان یکی از حقوق عمومی مردم خوزستان، به این موضوع ورود کرد.

وی با بیان اینکه برای پیگیری این موضوع، از طرف دادگستری استان نماینده‌ای در سازمان امور مالیاتی انتخاب شد، افزود: این موضوع در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده مرتبط با واحد‌های آلاینده و به موجب مواد ۲۱۲ الی ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت آیین‌نامه‌های اجرایی مربوط پیگیری شد.

رئیس دادگستری خوزستان گفت: وفق ماده ۴۰ قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، شرکت‌های بهره‌بردار در استان خوزستان باید حق آلایندگی را پرداخت می‌کردند اما از پرداخت آن استنکاف کرده بودند.

وی ادامه داد: در ادامه پیگیری‌ها و اقدامات انچام شده، با هماهنگی دادستان شهرستان تهران و رئیس کل دادگستری استان تهران، دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان از معوقات مربوط به حق آلایندگی استان خوزستان از محل مطالبات شرکت‌های بهره‌بردار در استان در مرکز توقیف شد.

علی دهقانی تصریح کرد: این مبلغ به حساب تمرکز وجوه اداره کل امور مالیاتی استان واریز خواهد شد و به تناسب جمعیت هر شهرستان بین شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: پیش از این نیز با پیگیری‌های صورت گرفته و از فروردین تا تیرماه امسال، هزار میلیارد تومان از این معوقات وصول شده بود که جمع کل مبلغ وصول شده در دو مرحله طی سال جاری، به سه هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان رسیده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1521007

مهمترین اخبار ایران و جهان: