نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 12:41

ایران ستیزانی که به طرفداری از تیم عربستانی درآمدند

بعد از اتفاقات بازی الاتحاد و سپاهان، ایران‌ستیزان هم‌صدا با ضدانقلاب به حمایت از تیم عربستانی درآمدند.

فارس پلاس؛ روایت روز - در حالیکه قرار بود از ساعت ۱۹:۳۰ دوشنبه شب مسابقه دو تیم سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان آغاز شود، این دیدار با درخواست مقام‌های تیم الاتحاد عربستان با نیم ساعت تاخیر مواجه شد. پس از گذشت نیم ساعت بازهم بازیکنان الاتحاد وارد میدان نشدند و اقدام به ترک ورزشگاه کردند.


برخی ادعا کردند مسئولان الاتحاد به وجود تندیس سردار قاسم سلیمانی در ورزشگاه نقش جهان اصفهان ایراد گرفتند و آن را بهانه کردند و به بازیکنان خود دستور دادند که حتی برای گرم کردن به میدان نیایند! این در حالی بود که بازیکنان تیم الاتحاد که در کمال احترام وارد کشورمان شدند، در همین ورزشگاه مشغول تمرین شدند و نماینده AFC هم ورزشگاه را کاملا کنترل کرده بود. روز قبل از بازی هم نیز تندیس سردار قاسم سلیمانی از قهرمانان ملی کشورمان در ورزشگاه وجود داشت و در حدود ۴ سال است که در نقش جهان وجود دارد و باز هم تاکید می شود، بازیکنان الاتحاد بدون هیچ مساله ای در آنجا تمرین کردند.

در نشست خبری هم حتی سرمربیان پرتغالی دو تیم به خوبی و گرمی با یکدیگر دیداری کوتاه داشتند و حتی سرمربی پرتغالی الاتحاد، از میزبانی کشور ایران و باشگاه سپاهان تقدیر کرد.
 

تمرین تیم الاتحاد یک روز قبل از مسابقه با وجود سردیس حاج قاسم

ایرا ستیزان در این ماجرا کجا ایستادند؟

توییت عجیب از یک فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب که نشان می‌دهد این جریان برای هر مسئله‌ای، انگشت اتهام را به سمت دولت رئیسی گرفته‌اند. یک بار شایعه می‌کنند که تصویر سردار شهید حذف شده و این امر را زشت و مذموم می‌خوانند، بار دیگر اما نصب تندیس او را مخل منافع ملی و کاری نابخردانه می‌دانند!
 


عباس عبدی نظریه‌پرداز اصلاح‌طلب در توییتی نوشت: «هنگامی که حکومت سیطره سیاست به همه عرصه‌های جامعه می‌برد، ناخواسته ضربه‌پذیری سیاست نیز بسیار بالا می‌رود. بازی الاتحاد و سپاهان نمونه روشن این گزاره است.»
 


آیا منظور عباس عبدی از «سیطره سیاست» همان نماد قهرمان ملی است که در ورزشگاه نصب شده است؟ آیا کنایه ایشان درباره ضربه‌پذیری حمایت از زیاده‌خواهی تیم عربستانی است که به‌جای حمایت از منافع ملی حق را به طرف عربستانی می‌دهد؟

روزنامه اعتماد یادداشت عباس عبدی را به صورت مفصل در روزنامه خود آورده است. روزنامه اعتماد به نقل از عباس عبدی نوشته است: «سیاست در ایران میل به تصرف همه عرصه‌ها و موقعیت‌ها دارد و از نظر سیاست هر شی یا موقعیت و حتی افرادی، فقط یک ابزار یا وسیله برای پیشبرد اهداف سیاسی است و برای هیچ حوزه‌ای حتی استقلال نسبی قائل نیست. سیاست از این طریق سیطره خود را در همه جا و بر همه امور غالب می‌کند. البته این ویژگی در برخی کشورهای دیگر هم کمابیش هست، ولی شدت و ضعف آن تفاوت دارد و در ایران شدت و گستره آن بسیار وسیع است.»
 


علت لغو بازی سپاهان و الاتحاد هنوز مشخص نشده و پیش‌داوری جریان اصلاحات از نکات عجیب است که در مقام پیش‌داوری درآمده‌اند. جریان غربگرا که امروز باید در جایگاه دفاع از تندیس قهرمان ملی باشند، هم‌صدا با دشمنان ایران در حال محاکمه سردیس هستند!

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529251

مهمترین اخبار ایران و جهان: