نیوز سیتی!
13 شهریور 1402 - 11:19

اجرای 2 کیلومتر شبکه آب در مرز باشماق مریوان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: 2 کیلومتر شبکه آب در مرز باشماق مریوان برای رفاه حال زائرین اربعین حسینی انجام شده است.

محمد فرهاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مریوان با اشاره به تأمین آب شرب پایدار در مرز باشماق برای پذیرایی از زوار اربعین حسینی، اظهار داشت: علاوه بر انجام 2 کیلومتر شبکه آب، 8 کیلومتر خط انتقال آب و احداث مخزن 500 مترمکعبی آب نیز در مرز باشماق دست اجرا است که امیدواریم برای اربعین سال آینده به طور کامل اجرا و وارد مدار شود.

وی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های پودر کلر در احجام مختلف برای کلرزنی تانکرهای آبرسانی سیار، نمونه‌گیری و پایش لحظه‌ای آب شرب توزیع شده در مرز باشماق از دیگر فعالیت‌های آبفا در راستای تأمین آب شرب سالم و بهداشتی در مرز باشماق بوده است. 

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تصریح کرد: در خصوص وضعیت کلرزنی و کیفیت آب شرب در مرز بین‌المللی باشماق مریوان، همه پارامترهای فیزیکی، شیمیایی، میکروبی، بیولوژی انجام و کلر و کدورت در محدوده استاندارد ملی ۱۰۵۳ است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در ادامه عنوان کرد: تجهیز 3 حلقه چاه، شستشوی مخازن و شبکه، تجهیز 8 چشمه حمام همراه با نصب آبگرمکن دیواری در پایانه مرزی باشماق و محل  مواکب زائرین اربعین حسینی و نصب 3 دستگاه کولر آبی صنعتی 50 هزار و شستشوی مستمر محوطه پایانه مرزی باشماق مریوان از دیگر اقدامات چند روز اخیر در راستای پذیرایی از زائرین اربعین حسینی بوده است.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1484507

مهمترین اخبار ایران و جهان: