نیوز سیتی!
21 شهریور 1402 - 18:44

لاوروف: اوکراین با تعلل، موفقیت مذاکرات دو کشور را از بین می‌برد

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که اوکراین با تعلل در آمدن پای میز مذاکره، شانس دستیابی به توافق دوجانبه را کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزیر خارجه روسیه از اوکراین برای به تاخیر انداختن مذاکرات میان دو کشور انتقاد کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که هر چه کی‌یف مذاکرات با مسکو را بیشتر به تأخیر بیندازد، رسیدن به توافق در آینده دشوارتر خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه یادآور شد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بارها گفته است که مسکو از مذاکرات اجتناب نکرده، اما کسانی [در اوکراین] که از مذاکرات طفره می‌روند باید متوجه باشند که هر چه بیشتر مذاکرات به تعویق بیفتد، رسیدن به توافق دشوارتر خواهد بود.

لاوروف تاکید کرد: این موضع رسمی ما است. یک بار دیگر می گویم، با توجه به ممنوعیت مذاکراتی که از سوی [ولودیمیر] زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به امضا رسیده، این موضع نباید هیچ سوالی را برانگیزد.

وزیر خارجه روسیه افزود که بنابراین اولین گام برای گفتگو میان روسیه و اوکراین، باید لغو فرمان زلنسکی مبنی بر ممنوعیت گفتگو با مسکو باشد.

لاوروف متذکر شد که دست کم یک سال پیش، یا حتی پیش از آن، زلنسکی فرمانی را امضا کرد که هرگونه مذاکره با دولت ولادیمیر پوتین [رئیس‌جمهور روسیه] را ممنوع می‌کرد. تمام دنیا از این موضوع آگاه است و اگر کسانی که این رژیم را اداره می‌کنند، تصمیم گرفته اند که اوکراینی ها باید آماده مذاکره شوند، شاید اولین قدم باید دستور لغو این فرمان باشد، که مذاکره را ممنوع می کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1496907

مهمترین اخبار ایران و جهان: