نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 22:11

مسکو: غرب می‌خواست بلاروس را به اوکراین دوم تبدیل کند

معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت که کشورهای غربی پیش از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در تلاش بودند تا بلاروس را به اوکراین دوم تبدیل کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الکسی شوتسوف» معاون دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت که غرب حتی پیش از عملیات نظامی روسیه، با تمامی روش‌های ممکن تلاش کرد که به مینسک فشار وارد آورده تا بلاروس را به اوکراین دوم تبدیل کند.

وی که این سخنان را در جریان مصاحبه با نشریه «روسیسکایا گازیتا» مطرح می‌کرد، گفت که کشورهای غربی پیش از عملیات ویژه نظامی روسیه، فشارهای نظامی، سیاسی و اقتصادی علیه مینسک را افزایش دادند و  به تامین مالی و حمایت از گروه‌های مسلح آموزش دیده بلاروسی پرداختند و در واقع آنها در تلاش برای تبدیل بلاروس، به اوکراین دوم بوده و این دومین اقدام ضد روسی بوده است.

شوتسوف به اقدامات مولداوی اشاره کرد و گفت که این کشور به طور رسمی در حال دور شدن از وضعیت بی طرفی بوده و در حال نزدیک شدن به ناتو است.

این در حالی است که «جوزپه کونته» نخست‌وزیر پیشین ایتالیا تصریح کرد که تلاش‌های ناتو برای تحمیل شکست به روسیه در جنگ اوکراین به طور کامل ناکام مانده است و مسکو همچنان در مقابل ضدحملات متزلزل کی‌یف و تحریم‌های غرب ایستادگی می‌کند.

اظهارات این مقام سابق ایتالیا در شرایطی مطرح می‌شود که ضدحمله اوکراین علی‌رغم آن‌که بیش از دو ماه از آن می‌گذرد، موفق نشده دستاورد چشمگیری را حاصل آورد و علاوه بر آن خسارات سنگین انسانی و تجهیزاتی به اوکراین وارد آمده است.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، کی‌یف از آغاز ضدحمله خود بیش از ۴۳ هزار نفر و پنج هزار واحد تجهیزات نظامی خود را از دست داده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1474207

مهمترین اخبار ایران و جهان: