نیوز سیتی!
06 شهریور 1402 - 23:13

کرملین: تامین خواسته‌های روسیه، شرط تمدید توافق غلات است

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه شرط این کشور برای تمدید توافق صادرات غلات از دریای سیاه را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که ازسرگیری توافق صادرات غلات از دریای سیاه منوط به تحقق خواسته‌های این کشور است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که عبور دومین کشتی از گذرگاه ویژه صادرات غلات، ارتباطی با مذاکرات کنونی برسر احیای توافق غلات ندارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که ازسرگیری توافق غلات مستقیماً به تحقق وعده ها و تعهداتی بستگی دارد، که به روسیه داده شده است.

پسکوف در جمع خبرنگاران اعلام کرد که اجرای توافق غلات از سوی روسیه، بحثی کاملاً متفاوت است و روسیه نظارت لازم را (بر حرکت کشتی‌ها) در این منطقه انجام می‌دهد.

رسانه های اوکراینی پیش از این گزارش دادند که دومین کشتی که از فوریه ۲۰۲۲ در بند اودسا پهلو گرفته بود، اوکراین را ترک کرده و در راه بلغارستان است.

پیش از این «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه چهارشنبه ۲۸ تیر ماه در سخنانی در ارتباط با توافق غلات موسوم به ابتکار دریای سیاه اعلام کرد: تداوم توافق غلات معنای خود را از دست داده است. غرب از توافقنامه غلات برای باج گیری سیاسی و تقویت شرکت هایش استفاده کرد. غرب نه تنها در توافقنامه غلات، بلکه در انتقال بلاعوض غلات و کودهای شیمیایی توسط روسیه به فقیرترین کشورها نیز مانع تراشی می کند. وقاحت و گستاخی عامل عدم رعایت شرایط در توافق غلات بود. این روسیه است که به امنیت غذایی جهانی کمک می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1474195

مهمترین اخبار ایران و جهان: