نیوز سیتی!
14 دی 1401 - 10:56

برگزاری جلسات قرآن ترویج و گسترش یابد

همدان_امام جمعه همدان گفنت: نیازمند ترویج و گسترش جلسات قرآن هستیم و باید مثل گذشته که جلسات قرآن با حضور قاریان برتر در همدان برگزار می‌شد، باز هم فضای شهر شاهد برگزاری این جلسات باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی شامگاه سه شنبه در شورای قرآن استان همدان با بیان اینکه در مسیر هدایت انسان‌ها خستگی معنایی ندارد، اظهار کرد: در مسیر آشنایی انسان با قرآن و هدایت او ولو شده برای یک نفر هم باید تلاش کنیم و همت خود را به کار گیریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی که امروز در جامعه با آن روبرو هستیم، به عدم ارتباط صحیح با قرآن برمی‌گردد، گفت: اگر به صورت پایه‌ای قرآن را در بین جامعه ترویج دهیم، بسیاری از مشکلات و آسیب‌هایی که با آن روبرو هستیم، وجود نداشت.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه کمتر حافظ قرآنی را می‌توان نام برد که درگیر آسیب‌های اجتماعی شده باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت در عرصه قرآن کریم جز بهترین کارهاست و روایات بسیاری در باب اساتید قرآن و جایگاه آنها وجود دارد.

آیت الله شعبانی با تأکید بر اینکه معلم‌های قرآن تنها به افرادی که در کلاس آنها حضور دارند اکتفا نکنند، یادآور شد: خوب است که اساتید قرآنی مدیریت منطقه‌ای در محله خود داشته باشند و با اقشار مختلف محله شأن ارتباط برقرار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تقدیر از فعالیت‌های قرآنی در استان همدان، گفت: بنیان قرآنی، بنیان بسیار خوبی است اما آنچه در این زمینه ضرورت دارد، آن است که توجه شود تا ظهور اجتماعی و برجستگی بیشتری فعالین قرآنی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به حافظان قرآن توجه شود، یادآور شد: بنای ما تا آنجایی که امکان دارد و بتوانیم این است که از سند قرآنی حمایت کنیم و همت خود را در آن قرار دهیم تا فعالیت‌های قرآنی در استان و در کشور افزایش یابد.

آیت الله شعبانی تصریح کرد: امروز نیازمند ترویج و گسترش برگزاری جلسات قرآن هستیم و لازم است تا همانند گذشته که جلسات قرآن با حضور قاریان برتر بین المللی در همدان برگزار می‌شد، باز هم فضای شهر شاهد برگزاری جلسات محفل انس با قرآن باشد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر، خاطرنشان کرد: دهه فجر یکی از بهترین فرصت‌ها برای برگزاری جلسات قرآنی در سطح شهر است که لازم است مسئولین مربوطه نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهند و برنامه ریزی داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 954207

مهمترین اخبار ایران و جهان: