نیوز سیتی!
13 دی 1401 - 22:31

قیمت پیاز کاهش می‌یابد/ رفع کمبود پیاز و سیب زمینی در مشهد

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه بهای پیاز در کل کشور گران شده است، افزود: در حال حاضر در خراسان رضوی کمبود سیب زمینی و پیاز نداریم اما با ورود پیاز جیرفت حجم عرضه افزایش و قیمت این محصول در مشهد کاهش می یابد.

علی اکبر نصری سرآسیا رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی تولید پیاز نداریم و پیاز کشت استمرار مناطق جنوبی کشور به زودی وارد بازار مشهد خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهای پیاز در کل کشور گران شده است، افزود: افزایش میزان صادرات به سایر کشورها به ویژه پاکستان و عراق بر روی قیمت این محصول تاثیر گذاشته است اما با ورود پیاز جیرفت حجم عرضه افزایش و قیمت این محصول در مشهد کاهش می یابد.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد، بارش باران در مناطق جنوبی، کمبود کامیون و صف های طولانی سوخت گیری کامیون ها را دلیل ایجاد وقفه در کار برداشت و بارگیری پیاز در استانهای جنوبی عنوان کرد.

نصری سرآسیا قیمت هر کیلوگرم پیاز در میدان بار مشهد را بین 15 تا 20 هزار تومان اعلام کرد و افزود: انتظار می رود با عرضه پیاز در بازار شاهد کاهش قیمت پیاز تا 10 هزار تومان باشیم اما به دلیل عدم صرفه اقتصادی برای کشاورزان این قیمت پایین نخواهد آمد.

وی با تاکید بر اینکه کمبود پیاز و سیب زمینی در بازار مشهد نداریم، متذکر شد: زمانی که صادرات انجام می شود دلال و کشاورز تمایل به خارج کردن کالا را دارند و وقتی که کالا خارج می‌شود قیمت در داخل بالا می رود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان اینکه صادرات برای کشاورز خوب است و باعث دلگرمی کشاورز می شود، گفت: بعضی مواقع کشاورز به خاطر قیمت پایین نمی توانست پیاز و سیب زمینی را از زمین جمع آوری کند و صرفه اقتصادی برای کشاورز نداشت.

پایان پیام/ 70085

منبع: فارس
شناسه خبر: 953451

مهمترین اخبار ایران و جهان: