نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 20:42

۱.۵ میلیون نفر متقاضی ورود و تحصیل در دانشگاه ها هستند

آمل - رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شمار متقاضیان ورود به مراکز آموزش عالی را حدود ۱.۵ میلیون نفر ذکر و آن را مطلوب دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم داداش پور شامگاه پنجشنبه در حاشیه اجرای طرح‌های خدمات رفاهی دانشجویی در آمل با اظهار اینکه یک میلیون و ۴۸۹ هزار نفر متقاضی ورود به دانشگاه‌های کشور هستند، این آمار را قابل توجه و مطلوب دانست.

وی همچنین با اظهار اینکه روند خروج دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی نگران کننده نیست بلکه عادی است، افزود: این نو مهاجرت‌ها برای ادامه تحصیل انجام می‌شود هرچند آمار خاصی از خروج دانشجویان نخبه نداریم اما همه دستگاه‌ها باید برای ماندگاری نخبگان در کشور تلاش کنند.

داداش پور در عین حال آمار خروج نخبگان از کشور را نگران و ناراحت کننده ندانست.

وی همچنین با اشاره به استقبال دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: در حال حاضر ۹۴ هزار دانشجوی خارجی در کشور مشغول تحصیل هستند.

داداش پور با بیان اینکه دانشجویانی از کشورهای مختلف نظیر سوریه، هند، لبنان، عراق و افغانستان در کشور مشغول تحصیل هستند، روند پذیرش دانشجویان خارجی را در کشور افزایش خواند.

معاون وزیر علوم به افزایش ظرفیت سازی در دانشگاه‌های کشور افزود: برنامه داریم طی فرایند زمانی سه تا چهار ساله شمار دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه‌های کشور دو برابر رشد یابد.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ۳۷ درصد دانشجویان از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده می‌کنند، گفت: در قالب تدوین برنامه چهارساله در تلاش هستیم تا این ظرفیت به ۵۰ درصد برسد هرچند اکنون در برخی استان‌ها کمتر از ۱۷ درصد است.

داداش پور خواستار تحصیل بودجه مورد نیاز از سوی مجلس برای ساخت خوابگاه‌های دانشگاهی شد و کمک خیران را در این بخش الزامی دانست.

رئیس سازمان امور دانشجویی وزارت علوم سرانه ورزشی در دانشگاه‌ها را سه متر فضای باز ذکر و آن را مطلوب دانست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942795

مهمترین اخبار ایران و جهان: