نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 21:01

انجام ۲۳۸ مأموریت اورژانس ۱۱۵ طی آذر ماه در بیجار

بیجار- رئیس فوریتهای پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی بیجار از انجام ۲۳۸ مأموریت در آذر ماه در این شهرستان خبر داد.

محمدرضا باشوکی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همکاران فوریت‌های پزشکی اورژانس شهرستان بیجار در ماه گذشته با حضور بر بالین ۲۸۰ بیمار و مصدوم به آنان خدمات پیش بیمارستانی ۱۱۵ ارائه کردند.

وی افزود: کارشناسان فوریت‌های پزشکی بیجار با انجام ۲۳۸ مأموریت و با حضور بر بالین ۲۸۰ بیمار و مصدوم به صورت اعزام به بیمارستان و سرپایی به آنان خدمات رسانی کرده‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان بیجار در خصوص ریز خدمات اورژانس ۱۱۵ در ماه گذشته تصریح کرد: در طول یک ماه اخیر، مصدومین حوادث مرتبط با حمل نقل ۷۵ نفر، مصدومین حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل ۳۳ مورد و سایر بیماری‌های قلبی، تنفسی، مسمویت ۱۹۸ نفر، ۷۵ نفر مصدوم حوادث ترافیکی و سه مورد اورژانس زنان بوده است.

وی افزود: متأسفانه دو نفر بر اثر تصادف و شدت جراحات و دو نفر دیگر نیز بر اثر بیماری زمینه‌ای و کهولت، جان خود را از دست داده‌اند.

باشوکی با اشاره به تعداد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در بیجار بیان کرد: با ۶ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و ۵۳ نفر کارشناس فوریت‌های پزشکی در طول شبانه روز به شهروندان خدمات ارائه می‌دهیم.

وی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در اطلاع رسانی حوادث گفت: لازمه کمک رسانی به همکاران اورژانس سر موقع به صحنه رسیدن است و در این راستا شهروندان می‌توانند با بازگشایی مسیرها برای آمبولانس‌ها و با حفظ خونسردی هنگام ارتباط با مرکز پیام جهت آدرس دقیق و شرح حال درست مددجو، بازوی کمکی اورژانس پیش بیمارستانی باشند و در نجات جان شهروندی سهیم باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942807

مهمترین اخبار ایران و جهان: