نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 02:17

تداوم هتک حرمت به مساجد در آمریکا

منابع رسانه‌ای از اقدام افرادی ناشناس در هتک حرمت مسجدی در شهر «هیوستون»، پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت «تگزاس» در آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع رسانه‌ای روز چهارشنبه از هتک حرمت  فرد یا افرادی ناشناس به مسجدی در شهر «هیوستون»، پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت «تگزاس» و چهارمین شهر پرجمعیت در آمریکا خبر دادند.

به گزارش وبگاه «نیوعرب» تحقیقات پس از چندین حادثه خرابکاری در مسجد هیوستون در حال انجام است. این اقدام خرابکارانه اخیر در مسجدی در هیوستون، سومین حادثه مشابه در ۸ سال گذشته است.

این همچنین دومین حمله در سال جاری به موسسه اسلامی « قبا» در جنوب شرقی هیوستون بود. آخرین مورد در روزهای اخیر بود  و حدود ۳۰۰۰۰ دلار خسارت به بار آورد.در تصاویر منتشر شده از این مسجد نام کشور آمریکا چند بار با اسپری دیوار نگاری شده است.

 

 

در حال حاضر هیچ مظنونی در رابطه با این اقدام ناشایست دستگیر نشده است با این حال، شورای روابط اسلامی آمریکایی-هوستون از مقامات امریکا خواسته  که این حوادث را به عنوان جنایات ناشی از نفرت بررسی کنند.

خرابکاری‌های اخیر در مساجد  در ایالت تگزاس در زمانی رخ می دهد که حملات گزارش شده به مساجد در سراسر ایالات متحده، از جمله مناطق دارای جوامع مسلمان مانند «مینه سوتا» افزایش یافته است.

این در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی، بیش از نیمی از دانش‌آموزان مسلمان مدارس ایالت کالیفرنیا به دلیل هویت مسلمان خود با سطح بالایی از قلدری، آزار و اذیت و تبعیض از سوی همسالان و بزرگسالان از جمله معلمان مواجه شده‌اند.

بر اساس این گزارش،  بیش از نیمی (۵۵.۷۳ درصد) از دانش‌آموزان مسلمان مدارس ایالت کالیفرنیا در یک نظرسنجی گفتند به دلیل هویت مسلمان خود احساس ناامنی، پذیرفته نبودن یا ناراحتی در مدرسه داشته‌اند. 

 این بالاترین میزان گزارش شده از زمانی است که شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR) انجام این نظرسنجی را در سال ۲۰۱۳ آغاز کرد. مصاحبه با ۷۰۰ دانش‌آموز مسلمان در مدارس ایالت کالیفرنیا نشان داد که سطح بالایی از قلدری، آزار و اذیت و تبعیض از سوی همسالان و بزرگسالان از جمله معلمان وجود دارد.

گزارشی که در سال ۲۰۲۱ توسط شورای روابط آمریکایی- اسلامی تهیه شد، نشان داد که تقریباً نیمی از دانش‌آموزان مسلمان کالیفرنیا، ۴۷.۱ درصد گفتند که به دلیل مسلمان بودن مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند. رقمی که بیش از دو برابر میانگین کشوری گزارش شدۀ ۲۰ درصدی بوده است.

«عمرو شبائک» وکیل مدیریت حقوق مدنی شورای روابط آمریکایی- اسلامی که بزرگ‌ترین سازمان حامی آزادی‌های مدنی اسلامی در آمریکا است، گفت: «دانشجویان مسلمان در سنین مختلف در گذشته به دلیل ایمانشان و ارتباط تصور شده با ۱۱ سپتامبر و سایر اقدامات تروریستی که آشکارا نادرست است، طرد شده و مورد بدرفتاری قرار گرفته‌اند.»

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 941495

مهمترین اخبار ایران و جهان: