نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 23:16

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها باید به صورت منظم برگزار شود

کرمانشاه- مدیر هنری و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها باید به صورت منظم برگزار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد توکلی بعد از ظهر پنجشنبه طی نشستی در خصوص تشریح برنامه‌های دهه مقاومت و بصیرت که با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان کرمانشاه و جمعی از خبرنگاران که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری دوره شمس که مخفف شده شاگردان مکتب سلیمانی است به طور سراسری در تمام استان‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: هویت سازی و نگاه مقاومت نیازمند فضای گفتمانی بوده تا سمت و سوی چشم‌انداز حاج قاسم سلیمانی را به عنوان طلایه‌دار این جبهه به دانشجویان معرفی کنیم.

مدیر هنری و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه نگاه و هدف ما باید به سمت تمدن نوین اسلامی باشد، تصریح کرد: به همین منظور در کنار برگزاری اردوهای دانشجویی سعی در ایجاد فضایی برای آشنایی دانشجویان با مکتب حاج قاسم از طریق گفتمان سازی و مباحث تحلیلی داریم.

توکلی با تاکید بر اینکه در دوره‌های توانمندسازی بستر خودشناسی نیز فراهم خواهد شد، ادامه داد: این بستر عاملی برای رسیدن به نگاه اجتماعی در حوزه مقاومت بوده که برای رسیدن به اهداف خود نیازمند جریان‌سازی برای مقاومت است.

وی بیان کرد: در راهیان پیشرفت نیز هدف اصلی تبیین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بوده که به معرفی دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی به دانشجویان به عنوان طلایه‌داران و جهادگران حوزه تبیین خواهیم پرداخت.

مدیر هنری و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: محوریت راهیان پیشرفت امید آفرینی و ایجاد روحیه خودباوری برای تبدیل به الگو است.

توکلی با اشاره به لزوم برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، تاکید کرد: باید در جهتی حرکت کنیم که این فضا در تمام دانشگاه‌ها ایجاد شود و با ایجاد این کرسی‌های آزاداندیشی نحوه درست مطالبه‌گری را آموزش دهیم.

وی به تاکید بر اینکه باید در بسیج دانشجویی جریان الگوسازی راه‌اندازی شود، عنوان کرد: به همین منظور تربیت دانشجویان هنرمند، متعهد و متخصص در دانشگاه‌ها نیاز اصلی امروز بوده تا شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شهید آوینی را تربیت کنیم.

مدیر هنری و رسانه سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: برگزاری جشنواره سراسری هنری دانشجویی ققنوس یکی از جشنواره‌های دانشجویی است که داوری در مرحله اولیه این جشنواره به صورت استانی بوده و اختتامیه آن به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

توکلی با بیان اینکه رونمایی پوستر جشنواره ققنوس در روز ۱۳ دی انجام خواهد گرفت، گفت: این جشنواره در یازده بخش فیلم، خوشنویسی، تئاتر، موسیقی، انیمیشن، رسانه و فضای مجازی، ادبیات داستانی و… برگزار و اختتامیه این مراسم نیز در اواسط اسفندماه خواهد بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943007

مهمترین اخبار ایران و جهان: