نیوز سیتی!
28 دی 1401 - 12:11

اجابت درخواست جامعه محلی در طراحی رمپ برای بندرخمیر

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در راستای تحقق خواسته مطروحه از سوی جامعه محلی تغییر در طراحی ساختار اسکله‌های شناور در دستور کار قرار گرفت و ساخت سازه فولادی بعد از طراحی اولیه تهیه نقشه‌ها و دریافت تاییدیه از موسسه رده‌بندی و تامین ورق و فولاد دریایی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین عباس نژاد مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بندرگاه خمیر به‌عنوان یک طرح مهم و راهبردی با هدف تسهیل تجارت، صادرات و واردات و رونق بخشی به اشتغال مردم بومی احداث شده گفت: از آنجایی که بهره بردار اصلی این بندر مردم می باشند همواره نظرات کارشناسی جامعه محلی در طول فرآیند انجام پروژه احصا و با مجریان امر به مشورت گذاشته شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در فاز نخست آنچه به‌عنوان شناور طرح در ساختار بندر پیش بینی شده بود، پهلودهی لندیکرافت تا ظرفیت 5 هزار تن بوده اما در جریان سفر آذرماه مدیر عامل سازمان به هرمزگان و بازدید از بندر خمیر خواست‌های تجار و بازرگانان مبنی بر الحاق رمپ فلزی مطرح تا امکان پهلودهی شناورها با کاربری های دیگر نیز فراهم شود.

عباس نژاد افزود: در راستای تحقق خواسته مطروحه از سوی جامعه محلی تغییر در طراحی ساختار اسکله‌های شناور در دستور کار قرار گرفت و ساخت سازه فولادی بعد از طراحی اولیه تهیه نقشه‌ها و دریافت تاییدیه از موسسه رده‌بندی و تامین ورق و فولاد دریایی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی آغاز تا ضمن اجابت مطالبه مردمی، بستری لازم برای پهلودهی شناورها با کاربری های مختلف نیز فراهم شود.

وی، ورق چینی و مونتاژ ورق‌ها با رعایت نکات فنی، ساخت انواع پروفایل‌های تقویتی و نصب آنها بر روی سازه بر اساس نقشه‌های کارگاهی و ساخت مقاطع و اتصال به هم و نیز ساخت بازوی ورودی به رمپ را  از جمله فرآیندهای عنوان کرد که به شکل کاملا بومی و توسط متخصصان داخلی انجام شده است.

به گفته عباس‌نژاد، پس از اتمام ساخت و طی نمودن مراحل آزمایش‌های غیر‌مخرب، انجام عملیات انتقال و به آب‌اندازی صورت خواهد گرفت. از سوی دیگر نیز به ‌طور همزمان عملیات شمع‌کوبی محل استقرار رمپ فلزی شناور در بندرگاه خمیر درحال انجام است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 984395

مهمترین اخبار ایران و جهان: