نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 19:58

کارشناس داوری: گل‌دوم پرسپولیس به ون پارس آفساید بود

کارشناس داوری فوتبال گفت: گل دوم پرسپولیس به تیم ون پارس اصفهان در شرایط آفساید به ثمر رسید.

نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نحوه قضاوت سعاد وفاپیشه در بازی پرسپولیس و ون پارس اصفهان اظهار داشت: این داور نشان داد که آینده خوبی دارد اما نیاز به تجربه بیشتر در قضاوت دارد. او چند صحنه خطا را نگرفت با این حال پنالتی که در دقیقه 8 به سود ون پارس اعلام کرد و کاملا درست بود. بعد از آن تمامی تصمیم‌هایش در محوطه جریمه درست بود تا دقیقه 57 که پرسپولیس گلزنی کرد اما داور اعلام پنالتی کرد. داور باید به خود بگوید اگر پنالتی گل نشد چه؟! قطعا در این جور صحنه‌ها بهترین تصمیم اعلام گل است.

وی افزود: در دقیقه 68 مسابقه نیز گل دوم ون پارس در شرایط سالم به ثمر رسید و این گل اصلا آفساید نبود اما باید بگویم گل دوم پرسپولیس در شرایط آفساید به ثمر رسید. در قانون آفساید چند تبصره داریم. اول اینکه بازیکنی که در آفساید ایستاده در بازی حریف دخالتی نکند، دوم اینکه بازیکن حریف وقتی در آن منطقه ایستاده به دنبال کسب منفعتی نباشد. در صحنه گل دوم پرسپولیس بازیکن شماره 5 پرسپولیس اگر حرکت نمی‌کرد گل مشکلی نداشت اما با توجه به حرکت این بازیکن کمک داور باید گل دوم را آفساید اعلام می‌کرد.

این کارشناس فوتبال تصریح کرد: پنالتی که در دقیقه 115 هم برای پرسپولیس اعلام کرد کاملا درست بود. در صحنه‌ای که برخی مدعی‌اند باید احمد گوهری از پرسپولیس اخراج می‌شد باید بگویم که در آن صحنه دروازه‌بان پرسپولیس زودتر به توپ رسید و با سر به توپ ضربه زد و بعد در ادامه بازیکن تیم ون پارس به گوهری برخورد کرد. اگر مهاجم زودتر از دروازه‌بان به توپ می‌رسید در آنصورت باید خطای گوهری اعلام می‌شد و داور هم باید به او کارت قرمز نشان می‌داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 968607

مهمترین اخبار ایران و جهان: